החזרי מס – פשוט כי למדתם באקדמיה

לא כל האנשים בוחרים להשקיע בלימודים גבוהים כי פעמים רבות אחרי התיכון והצבא הדבר האחרון שיתאים לנו הוא ללמוד עוד שנים. עם זאת, יש גם הרבה אנשים שכן מעריכים את הנושא של השכלה גבוהה ולמעשה, חלק מהם לא מסתפקים בכלל בתואר ראשון. יש מי שבוחר לעשות גם תואר שני ואפילו להמשיך במסלול ישיר לדוקטורט, ואין ספק שהמדינה מעריכה זאת מאוד. למעשה, המדינה מחפשת לא מעט דרכים שבעזרתן היא תוכל לעודד את האזרחים ללמוד עוד ועוד תארים אקדמאים, ואחת מהדרכים היא להעניק לאותם אזרחים החזרי מס. כך קורה שאדם שלמד תואר כלשהו, ראשון, שני או תארים אחרים, זכאי בדרך כלל לחצי נקודות מס. תוהים מדוע כדאי להיות ערים לעניין הזה? פשוט מאוד: כי זה כסף. כלומר, כל חצי נקודת מס מזכה אתכם בהחזרי מס במדינת ישראל, אז למה שתוותרו על כך?

החזרי מס אקדמיה

איך תדעו מה מגיע לכם בפועל?

 

בין אם עשיתם תואר ראשון במשפטים ובין אם עשיתם תואר שני בפסיכולוגיה או בכל מיני תחומים אחרים – המדינה תיתן לכם החזרי מס מהירים. בדרך כלל מדובר על החזרי מס מסוימים לכמה שנים בודדות בשנים שאחרי סיום הלימודים, אך עדיין מדובר על סכום שחבל לכם לוותר עליו. עד שהמדינה שלנו כבר עושה משהו למען האזרחים שלה ומחזירה לנו כספים אבודים, למה שנוותר על כך? החזרי מס זה אומנם לא דבר שקל ופשוט לברר איך נקבל, אבל מצד שני, זה משהו שכן כדאי יהיה להשקיע בו. לכן אנחנו מציעים לכם לפנות עוד היום אל רואה החשבון שלכם, או אפילו אל יועץ מס מומחה, ולראות מה עליכם לעשות כדי לקבל את מה שמגיע לכם. אומנם זה נכון שכנראה שתצטרכו להגיש בקשה מסודרת ואפילו למלא אי אילו טפסים, אבל בסופו של דבר – זה ישתלם לכם.

 

האם תוכלו להגיש את הבקשה אפילו אם חלפו כבר שנים?

 

לא קל לענות על השאלה הזאת, כי זה תלוי מדוע מגיעים לכם החזרי מס ובעיקר – כמה זמן חלף? ברוב המקרים שבגינם אנשים זכאים בישראל להחזרי מס ניתן לראות שאפשר להגיש את הבקשה אפילו בצורה רטרואקטיבית. זה אומר שאפילו אם חלפו כמה שנים, עדיין תוכלו לפנות אל רשות המיסים בדרך המקובלת, להציג בפניה את המסמכים הנדרשים ולבקש את מה שמגיע לכם. מצד שני, אם תחכו יותר מידי זמן, עלול להיות שתאבדו את הזכות שלכם להחזרים שלהם אתם זכאים. זכרו שאפילו אם לא מדובר על סכום שישנה לכם את החיים, אין שום סיבה לוותר עליו אחרי שהשקעתם כל כך הרבה בלימודים הגבוהים שלכם. המדינה הולכת לקראת הסטודנטים שלה ולכן בהחלט כדאי שתעשו הכול כדי לקבל את הכסף שמגיע לכם מרשות המיסים.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שטרות
הלוואות
3 יתרונות בחישוב הלוואה מראש

הדבר החשוב ביותר בלקיחת הלוואה היא היכולת שלכם להבין מהם תנאים טובים עבור הלוואה, מה ההלוואה הטובה ביותר עבורכם מצבכם הפיננסי וכמובן בסופו של דבר, לקחת אותה. מתי לקוחים הלוואה?

נדל"ן
נדל"ן
כמה מרוויח יועץ נדל"ן?

כשחושבים על יועץ נדל"ן מן השורה הראשונה, מתרגמים זאת למי שמספק שירותי ייעוץ של השקעות ללקוחות פוטנציאליים שחושבים להשקיע בנדל"ן חיפה. בין אם זה לרכוש בית, ובין אם זה למכור

החזרי מס
מיסים
החזרי מס – קליק אחד ותדע כמה כסף מגיע לך

נושא החזרי המס אמנם התחיל להיכנס למודעות שלנו בשנים האחרונות ויחד עם זאת, לא מעט אנשים נרתעים לפנות אל רשות המיסים ולדרוש את הכספים המגיעים להם וזאת בעיקר בשל חוסר