אילו סוגי קרנות פנסיה נבחרות יש והאם אפשר להגדיל באמצעותן את הפנסיה

תחום הפנסיה בישראל עבר גלגולים רבים. בעשורים הראשונים לאחר קום המדינה היו מרבית העובדים בישראל מבוטחים בקרנות הפנסיה ההסתדרותיות. תנאי הפרישה היו איכותיים והמטרה היתה להעניק תנאי פרישה נאותים לכל עובד. ואולם עם השנים התברר שמדובר בקרנות שהגרעון שלהן הלך ותצטבר והיה ספק אם יוכלו להחזיק מעמד לאורך שנים. באמצע שנות התשעים הלאימה המדינה את הקרנות הישנות, ולטובת חוסכים חדשים נפתחו קרנות חדשות. בתחילת המאה הנוכחית התברר שאחוז גבוה מהאזרחים בישראל איננו מפקיד לפנסיה, ועלול להיות תלוי אך ורק בקצבאות הביטוח הלאומי. כאן התערב שוב המחוקק, ומאז אמצע העשור שעבר קיימת חובה על כל עובד במדינת ישראל להפקיד לפנסיה, ועל כל מעביד חלה החובה להשתתף בהפקדה. נכון להיום קיימות ארבע קרנות פנסיה נבחרות, המהוות ברירת מחדל עבור מי שאין ולא היתה להם קרן פנסיה בעבר. מהי קרן פנסיה נבחרת ומהן קרנות הפנסיה הנבחרות הפועלות כיום במדינת ישראל? כיצד מאפשרות הקרנות הללו להגדיל את הפנסיה החודשית של כל אחד מהמפקידים בהן? כדאי לקרוא – כל התשובות להלן.

 

מהן קרנות הפנסיה הנבחרות

משהתברר שאחוז גבוה מקרב העובדים השכירים, כמו גם מקרב העצמאיים במדינת ישראל, איננו מפקיד לטובת חיסכון פנסיוני, החליטה המדינה לעשות מעשה. בתחילה נחקק חוק המחייב כל שכיר וכל עצמאי להפקיד אחוז מסוים מההכנסה לטובת הפנסיה. בהמשך בחרה המדינה באמצעות מכרז קרנות המציעות לחוסכים את תנאי החיסכון הטובים ביותר. זאת בעיקר בכל מה שנוגע לעמלות השונות. הקרנות הללו מהוות קרנות ברירת מחדל, וכל עובד חדש שאין לו קרן פנסיה ולא יודע לנקוב בשמה של קרן המועדפת עליו, יפקיד באופן אוטומטי באחת מהקרנות הללו, על פי בחירת המעביד. למען הסר ספק – גם מפקידים בקרנות אחרות יוכלו לעבור לקרנות הללו, שהיתרון העיקרי שלהן טמון בעמלות הנמוכות שהן גובות. ארבעת הקרנות הנבחרות, נכון לשנת 2020, הן אלטשולר שחם; הלמן אלדובי; מיטב דש וכן פסגות.

 

קרנות פנסיה נבחרות והגדלת הפנסיה החודשית

אף שרבים אינם מקדישים תשומת לב לעניין, הרי שהעמלות שקרנות הפנסיה גובות מכל חוסך, משפיעות במישרין על גובה הפנסיה החודשית שלו. ככל שהעמלה גבוהה יותר, כך הפנסיה החודשית נמוכה ביותר. מנגד, ככל שהעמלות נמוכות יותר כך תהיה הפנסיה החודשית גבוהה יותר. בחישוב גס, מי שמרוויח שכר של 5,000 ₪ וחסך באחת הקרנות הגובות דמי ניהול מרביים במשך שלושים וחמש שנה, הפנסיה שלו תהיה נמוכה בשבע מאות שקלים בערך, לעומת שכיר אחר, שחסך באחת מהקרנות הנבחרות של משרד האוצר אותה תקופת זמן ועבור אותו שכר. זאת, ועדיין לא הזכרנו כאן את הביצועים של הקרנות השונות ואת ההשפעה של הגיל הממוצע של החוסכים בקרן פנסיה כל שהיא על הרווחיות שלה. רוצים להגדיל את הפנסיה שלכם? זה המקום עבורכם. צרו קשר כעת ועשו צעד חשוב שיסייע לכם להגדיל את הפנסיה החודשית שלהם במאות שקלים.

מגדלים של מטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דירוג אשראי
זכויות וחובות
איך בי די איי משפיע עלינו?

בתחום הפיננסים והעסקים בישראל קיים כלי משמעותי הממלא תפקיד מכריע בהערכת היציבות הכלכלית ופוטנציאל הצמיחה – דו"ח BDI. דו"ח זה נוצר על ידי BDI Code, חברה העוסקת באספקה של מידע

שטרות
הלוואות
3 יתרונות בחישוב הלוואה מראש

הדבר החשוב ביותר בלקיחת הלוואה היא היכולת שלכם להבין מהם תנאים טובים עבור הלוואה, מה ההלוואה הטובה ביותר עבורכם מצבכם הפיננסי וכמובן בסופו של דבר, לקחת אותה. מתי לקוחים הלוואה?