האם אפשר לקבל מס באופן רטרואקטיבי

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים ומממשים את זכויותיהם להחזרי מס, גם באופן רטרואקטיבי. במאמר הבא נסביר מהם החזרי מס, כיצד ניתן לקבל אותם ומה מומלץ לעשות במידה ואתם זכאים להחזרי מס רטרואקטיביים.

החזרי מס יכולים להיגרם ממספר סיבות – ואמנם התהליך שיש לעבור על מנת לקבל אותם עלול להיות מעט מורכב לאלו שאינם נעזרים בחברה להחזרי מס, אך בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר אזרחים שמממשים את זכויותיהם בנושא.במאמר זה נסביר כיצד ניתן לקבל החזרי מס באופן רטרואקטיבי, מה קובע החוק וכיצד יש לפעול על מנת לקבל את מה שמגיע לכם.

 

האם ניתן לקבל החזר מס באופן רטרואקטיבי?

החוק קובע כי בהחלט ניתן לקבל החזרי מס באופן רטרואקטיבי. אולם, חל חוק התיישנות ומגבלת זמן עבור אלו שמבקשים לקבל את ההחזר באופן שכזה – החוק קובע כי ניתן לקבל החזרי מס עבור 6 שנות המס האחרונות.

כלומר, אם הגשתם בקשה להחזרי מס בשנת 2022 ואתם אכן זכאים להחזר, תקבלו החזר מס עד שנת 2016 ולא לפני כן. לפרטים נוספים היכנסו ל – get-tax.co.il .

 

איך ניתן לקבל החזר מס באופן רטרואקטיבי?

ראשית, חשוב לציין שהחזרי מס נעשים מלכתחילה מכיוון ששולמו דמי מס הכנסה גבוהים ממה שנדרש, והפער נוצר לרוב מכיוון שהמעביד גבה סכום גבוה יותר ממה שמס הכנסה גובה לעומת השכר השנתי של העובד. על מנת לקבל את החזרי המס על שנות מס בהם קיים פער בין המס הנדרש אל מול המס ששולם לבסוף, ראשית יש לפנות לפקיד השומה בסניף מס הכנסה הקרוב אליכם ולהגיש מספר מסמכים –

  • טופס 135 – כך נקרא הטופס לבקשת החזרי מס, עליכם למלא את הטופס באופן מדויק וכמובן לציין בו את האירועים והסיבות שבגללן מגיע לכם לקבל החזרי מס.
  • טופס 106 – כך נקרא טופס שמסכם את כל ההכנסות שקיבלתם מהמעסיק שלכם, הטופס יציג את ההכנסות באותה שנת המס וכך ניתן יהיה לחשב מה המס שהייתם אמורים לשלם ולחשב את הפער בין מה שנדרש לבין מה ששילמתם בפועל.

מעבר לטפסים שצוינו כאן, עליכם להגיש בקשה לאישורים והוכחות בנוגע לסיבות שבגללן אתם זכאים להחזר מס, מדובר בכמה מסמכים חשובים שבלעדיהם לא ניתן לקדם את התהליך ובעזרתם תוכלו לממש את מלוא ההחזרים שמגיעים לכם על פי חוק. לדוגמא, במידה והחלפתם עבודה והשכר השנתי שלכם השתנה בעקבות זאת, עליכם לצרף טופס לאישור הפסקת עבודה מהמעסיק הקודם וטופס נוסף שמצהיר על התחלת עבודה מהמעסיק החדש שלכם.

לסיכום, לאנשים רבים התהליך לקבלת החזרי המס שמגיעים להם עלול להיראות מורכב תחילה, אך במידה ופועלים על פי ההנחיות וממלאים את כל הטפסים הרלוונטים גם אתם תוכלו לממש את זכויותיכם כאזרחים ולהזדכות על הפרשי המס ששילמתם שלא לצורך.

מס רטרואקטיבית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חבלות של דולרים
כספים ומימון
משכנתא בתנאים נוחים

אתם רגילים לשמוע אנשים מסביבכם מתלוננים על המשכנתא שהם משלמים? ההחזרים קשיים להם ולכן זה מלחיץ גם אתכם כשאתם חושבים על האפשרות של לקחת משכנתא? אם כך, כדאי שתדעו שאתם

שטרות
הלוואות
3 יתרונות בחישוב הלוואה מראש

הדבר החשוב ביותר בלקיחת הלוואה היא היכולת שלכם להבין מהם תנאים טובים עבור הלוואה, מה ההלוואה הטובה ביותר עבורכם מצבכם הפיננסי וכמובן בסופו של דבר, לקחת אותה. מתי לקוחים הלוואה?

עולה חדש
בלוג החזרי המס
עולה חדש? כך תקבל החזר מס

יש לא מעט אוכלוסיות שזכאיות להקלות בכל הנוגע לגובה המיסים שהם צריכים לשלם. המיסים הם תשלומים שכל אחד מאזרחי מדינת ישראל משלם, אולם יש אנשים שמשלמים אותך במלואם, ויש אנשים

בַּנק
טיפים פיננסים
מפסיקים לחסוך בבנק! הנה 2 אופציות טובות יותר

כולנו רוצים לדאוג לעתיד שלנו, לשם כך אחת לכמה זמן מומלץ לשבת ולהתבונן על כל ההכנסות וההוצאות שלנו, על מנת לוודא שהכל תקין ושאתם מתואמים עם שאיפותיכם הפיננסיות. במידה ואתם