החזרי מס בגין שינויים במשכורת: איך מגישים את הבקשה?

האם שינוי במשכורת שכיר משפיעה על המס אותו שילמתם עד עתה או תשלמו? כדאי לכם לדרוש החזר מס אם המשכורת שלכם השתנתה. איך עושים זאת ומה כדאי לדעת?

בכל משכורת אשר אתם מקבלים מהמעסיק שלכם תוכלו להיווכח בסעיף ניכויי החובה אשר מתקשר לביטוח לאומי ומס הכנסה. גובה המס אשר יורד לכם מחושב על פי גובה המשכורת שלכם ועל פי נקודות מס בהתאם להיותכם חיילים משוחררים, או סיבות אחרות אשר מזכות אתכם בהקלות בתשלומי המיסים.

 

מס הכנסה

כאשר מדברים על מס הכנסה מדובר כמובן במס היורד מתוך ההכנסה שלכם. במידה ומדובר במשכורת של שכיר על המעסיק לדווח על גובה המשכורת ובהתאם תקבע מדרגת המס אשר מצביעה על גובה המס שיש לנכות לרשות המיסים. בפועל תקבלו לחשבון הבנק שלכם סכום יותר נמוך ממה שהייתם אמורים לקבל מכיוון שחלק הולך לתשלום מס. כאשר אתם מועסקים אצל יותר ממעסיק אחד גובה המס היורד לכם יהיה בהתאם לתיאום המס שתגישו, אם לא תגישו תיאום מס תצפו לניכוי גבוה מהאמור.

 

תיאום מס

על מנת לקבל החזר מס ברטרו או לחילופין להימנע מהורדה של מס גבוה שלא לצורך, ברשותכם תהליך תיאום המס אשר ניתן לבצע באופן אינטרנטי או מול פקיד. תיאום המס מבצע תיאום בין כל המעסיקים שלכם כך שלא כל מעסיק יוריד לכם את הסכום הגבוה ביותר או סכום גבוה מהכתוב בחוק.  הגשת תיאום מס אפשרית באופן אינטרנטי באתר רשות המיסים, לאחר שיופק לכם המסמך עליכם להגיש אותו לכל המעסיקים שלכם.

 

שינוי במשכורת שכיר

כאשר המשכורת שלכם משתנה, השינוי אינו מעודכן באופן אוטומטי בתיאום המס אשר ביצעתם. שינוי במשכורת של שכיר גוררת גם כן שינוי בגובה המס שיש לגבות, לטובתכם או לרעתכם, אך עליכם להצהיר על שינוי זה על ידי הגשת בקשה מחודשת לתיאום מס. במידה ואתם מועסקים רק אצל מעסיק אחד באחריותו לשנות את המשכורת שלכם אל ממול רשות המיסים כך שיגבה מכם מס בגובה מתאים.

 

דוח שנתי אל מול צפי

כאשר אתם משלמים מס הוא יורד לפי המשכורת הנוכחית או לפי תיאום המס שביצעתם בתחילת השנה. תיאום המס הוא בהתאם למשכורות הצפויות שלכם מכל המעסיקים. בסוף השנה אתם יכולים להגיש דוח מפורט אשר מוכיח לרשות המיסים כי הרווחתם פחות מהצפוי באופן שנתי ועל כן מגיעים לכן החזרי מס.

החזרי מס בגין שינויים במשכורת יגיעו לכם כנראה כאשר המשכורת שלכם ירדה ועל כן ירדתם למדרגת מס נמוכה יותר. כדי לעדכן את רשות המיסים בסכום החדש יש להגיש בקשה מסודרת דרך האתר של רשות המיסים או על ידי פניה לפקיד שומה של הרשות. באם מדובר בשינוי של הגדלת המשכורת תצפו דווקא להעלאת המס ולאו דווקא להחזר מס.

כדאי לשים לב כי ישנן חברות פיננסיות אשר לרוב מורכבות מרואי חשבון וביניהן חברת https://indigofinance.co.il אשר מסייעות לכם לקבל החזרי מס כאשר מגיעים לכם.

 

שטרות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סימן של נכה
ביטוח
אופק המרכז לזכויות בע"מ – פנסיית נכות

פנסיית נכות היא פנסיה אשר ניתנת בגין עובד אשר לפחות 25% מכושר עבודתו נפגם. במאמר הבא נסביר מהי פנסיית נכות, וכיצד ניתן לתבוע את חברת הביטוח לצורך קבלת קצבה חודשית,

החזרי מס ילד ראשית
כללי
החזרי מס בגין הילד שהבאת לעולם

בשעה טובה, אחרי תשעה חודשים ארוכים מאוד, ילדת? אם כך, לפני הכול מגיע לך מזל טוב! אין דבר מרגש יותר מזה ולכן ברור מדוע גם את, כמו כל אישה אחרת,

הר הכסף להחזיר כסף אבוד
כספים ומימון
האם כדאי לכם לפנות אל הר הכסף?

זוכים שלפני כמה שנים עשיתם חיסכון עם הוראת קבע שאליו אתם מעבירים מידי חודש לא מעט כסף? אם כך, בוודאי הרעיון של היותכם בעלי חיסכון כלשהו מרגיע ומשמח אתכם. יש