החזרי מס במדינת ישראל

רוב האנשים שעובדים בתור שכירים בכלל לא מודעים לכך שאולי מגיעים להם החזרי מס. העניין הוא שאנחנו קמים בכל בוקר לעבודה, בכל עשירי לחודש מקבלים משכורת ומהתשלום כבר יורדים כל התשלומים שעלינו לשלם. משמעות הדברים היא שבצורה כזאת קשה מאוד להיות עם היד על הדופק, כי הרי מישהו אחר עושה עבורנו את כל הבירורים הללו ומטפל עבורנו בכל העניינים. עם זאת, כדאי שתדעו: יש כזה דבר החזרי מס במדינת ישראל ובהחלט יכול להיות שגם לכם זה מגיע! תוהים מדוע כדאי להתעמק בנושא הזה ולבדוק אותו מקרוב? פשוט מאוד: כי כאשר מדברים על החזרי מס מדברים על סכומים לא מבוטלים שיכולים להגיע גם לאלפי שקלים בשנה. זה נכון שבמדינה שלנו אנחנו מחויבים לשלם מיסים, אך אין לנו שום סיבה לשלם סכומים מופקעים. לכן כדאי, במקום זה, לבדוק את הדברים ולראות האם גם במקרה שלכם אתם יכולים לצפות להחזר כלשהו בגין סיבה כזו או אחרת.

מהן הסיבות שבגינן בדרך כלל מגיעים לאזרחים החזרי מס?

האמת היא שיש מגוון רחב של מקרים שבהם מגיעים לנו החזרי מס ולכן, לא משנה מה הסיטואציה שלכם בחיים, כי בכל מקרה כדאי ומשתלם לערוך בדיקה בנושא. ישנן אינספור דוגמאות לאנשים שקיבלו החזרי מס בגין סיבות כאלה ואחרות, כמו לדוגמא:

  • שכר שמשתנה לאורך השנים
  • החלפת עבודה
  • ביטוח חיים או קופות גמל
  • תקופה מסוימת שבה היינו מובטלים
  • השקעות כאלה ואחרות בשוק ההון
  • קניית דירה
  • ילד שנולד למשפחה

יש גם מקרים מצערים יותר כמו ילד נכה במשפחה או טיפול בבן משפחה סיעודי וכדומה. מה שמשותף לכל המצבים הללו הוא שברוב המקרים מגיעים לנו החזרי מס, כך שאם רק נהיה מודעים לעניין הזה ונבדוק אותו מקרוב, בהחלט יכול להיות שנקבל את מה שמגיע לנו וזה אפילו לא יהיה כל כך מסובך.

החזרי מס במדינת ישראל

הדרך הנכונה לעשות את כל הבירורים הנדרשים

כמובן שבעידן שבו אנחנו חיים יש אפשרות לקרוא לבד מידע רב אודות החזרי המס במדינת ישראל ולהבין בצורה כזאת, פחות או יותר, האם מגיעים לנו כספים בחזרה. עם זאת, לעשות בירורים כאלה לבד זה אומר להשקיע בקריאה ובחיפוש המקורות האמינים ביותר בנושא. לכן לא בטוח שיהיה לכם זמן או סבלנות לכך ולכן אנחנו רוצים להציע לכם גם את האפשרות של פניה אל אנשי מקצוע מובילים. רואה חשבון, לדוגמא, הוא איש מקצוע שיוכל לקחת את כל המסמכים שלכם, לעבור עליהם ולהבין מהם האם מגיעים לכם החזרי מס או לא. יתרה מכך, אם לא תרצו להתעסק לבד בשליחת המסמכים והבקשות השונות לרשות המיסים, הרי שאותו רואה חשבון יוכל לעשות זאת עבורכם ובכך להקל עליכם מאוד. שימו לב שאתם יכולים להגיש את הבקשה להחזרי מס, ברוב המקרים, גם בצורה רטרואקטיבית. תוהים מה זה אומר? בדיוק כמו שזה נשמע: שאפילו אם מגיעים לכם החזרי מס מלפני ארבע שנים, זה עדיין לא אומר שאיבדתם אותם כי תוכלו להגיש עד שש שנים אחורה את הבקשות השונות להחזרים שמגיעים לכם.

לביצוע בדיקת זכאות להחזר מס לחצו כאן

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מדד
כספים ומימון
איך לרכוש חנות שתכניס לכם כסף

במציאות של היום בישראל כל אחד זקוק לעוד הכנסה, מחירי הנדלן עולים בלי סוף ואנשים פונים לכל מיני השקעות שונות, יש לא מעט דרכים להשקיע את הכסף, אבל הסיכון בכל

לחיצת יד
טיפים פיננסים
המדריך להתנהלות מול המסלקה הפנסיונית

בשנים האחרונות, משרד האוצר הקים מספר פלטפורמות המקילות על ההתנהלות הפיננסית של אזרחי המדינה. בין פלטפורמות אלו ניתן למנות את הר הכסף, הר הביטוח וכמובן המסלקה הפנסיונית. המסלקה הפנסיונית מציעה

תאונת עבודה ביטוח לאומי
עריכת דין
חישוב תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונת עבודה היא עניין קשה. אתם נמצאים במצב שבו גם נפגעתם בצורה פיזית וגם כלכלית. אחרי התאונה, אתם לא יכולים לעבוד כפי שעבדתם קודם לכן, או שאתם מושבתים בכלל מלעבוד.