כמה מס תצטרכו לשלם על השכרת נכס מסחרי?

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים מקולגות שלנו סכומים שונים של תשלומי המס שהם מפרישים בעקבות העובדה שהם משכירים נכס מסחרי. בעקבות ההבדלים המשמעותיים בין הסכומים שצוינו בפנינו, החלטנו לצאת ולבדוק באופן מעמיק כמה מס משלמים על השכרת נכס שכזה. הישארו אתנו ותגלו כמה מס אתם צפויים לשלם בעצמכם על השכרת נכס מסחרי.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו בגפנו. החלטנו להסתייע הפעם בגורמים שונים שבקיאים בכל הנוגע לתשלומי המס עבור השכרה של נכס מסחרי. מדובר כמובן בשוכרים עצמם. הנה כמה חנויות שנמצאות ברשותן של המשכירים שסייעו לנו בכתיבת המדריך:

  • בעל חנות לממכר מוצרי מזון
  • בעל חנות לרהיטים
  • בעל חנות למוצרי קוסמטיקה

כל אחד מהם ציין בפנינו את כל הפרטים שהוא מכיר בתחום ולאחר ששמענו את כל הפרטים, סיכמנו את כולם למדריך אחד, המדריך הנוכחי.

 

מידע חיוני שכדאי שתדעו

רגע לפני שנציין בפניכם כמה מס אתם צריכים לשלם, כדאי שתדעו תחילה כי פקודת מס הכנסה מבינה בין ההכנסות שבאות לידי ביטוי משכירות של נכס למגורים לבין זה שמשמש למטרות מסחר. כך שאם אתם מציעים משרדים להשכרה בתל אביב, כדאי שתדעו שאת יכולים לקזז הוצאות שונות ששולמו לכם לצורך ייצור ההכנסה מדמי השכירות. הדבר נכון כשמדובר בחנות, משרד או כל נכס מסחרי אחר.

 

כמה אתם צפויים לשלם על השכרת נכס מסחרי?

ההכנסה שמתקבלת מהשכרה של נכס מסחרי נחשבת כהכנסה שהיא פסיבית (וזאת בשונה למשל מהכנסה שמקורה בשכר עבודה). שיעור המס שחל על הכנסה שמוגדרת כפסיבית מתחילים החל מ – 30 אחוזים והם תלויים בשאר ההכנסות שיש לבעל הנכס. ראוי לציין כי ככל שההכנסות הכלליות של בעל הנכס הן גבוהות יותר, כך הוא צפוי לשלם מס בשיעור גבוה יותר.

 

האם יש זכאות לקבלת פטור ממס עבור השכרת נכס מסחרי?

מבירור מעמיק שערכנו בנושא עם הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך, התגלה לנו כי אין אפשרות לקבל הטבות במס או פטור כלשהו. שכן, לפי החוק, משכירים של נכסים מסחריים מחויבים בתשלום מס הכנסה וזאת בניגוד לבעלי דירות מגורים שמשכירים את דירותיהם. כך שחשוב שתיערכו לכך בהתאם ותדעו כי תצטרכו לשלם את המס במלואו.

 

המלצה לפני סיום

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי ביקשו למסור לכם המלצה חמה – להסתייע באנשי מקצוע טרם החתימה על חוזה השכירות. אתם צפויים לשלם לא מעט מס בהמשך, וכדי שלא יצטרפו אליו תשלומים נוספים, אתם צריכים לקבל את כל המידע המקיף בנושא. פנו אל אנשי מקצוע שיקנו לכם את כל המידע החיוני שאתם צריכים ורק אז תמשיכו בהליך ההשכרה. בשלב זה, אנחנו רוצים לאחל לכם הצלחה רבה בהליך, שתמצאו שוכרים הגונים שישמרו על הנכס שלכם ויאפשרו לכם להיות רגועים ונינוחים.

מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טלפון
שיווק ומיתוג
נדל"ן אינטרנטי – הכול על חנויות אינטרנט

כולנו יודעים שהאינטרנט תפס חלק מרכזי וגדול בחיינו. אין שירות או מוצר שלא ניתן להשיג או לרכוש דרך האינטרנט, מה שהופך אותו גם לפלטפורמת השירות הטובה והמקיפה ביותר. כיום אם

שלט וורוד
כללי
מזגן נייד להשכרה לאורחים שמגיעים הביתה

האקלים החם במדינת ישראל הינו מוכר וידוע לכולנו. לצערנו, החום הכבד ששורר ברחבי הארץ אינו מאופיין רק לתקופה אחת בשנה- ואנו עשויים לפגוש אותו כל עת. בחודשים החמים של השנה-

מחזור משכנתא
משכנתאות
3 טיפים למחזור משכנתא

לאחר שמצאנו את הנכס המתאים לנו והתייעצנו עם יועץ משכנתאות מומחה שסידר לנו את הלוואת המשכנתא המשתלמת ביותר, נראה כי כעת כל מה שנותר לנו הוא לשלם את יתרת המשכנתא