עולה חדש? כך תקבל החזר מס

יש לא מעט אוכלוסיות שזכאיות להקלות בכל הנוגע לגובה המיסים שהם צריכים לשלם. המיסים הם תשלומים שכל אחד מאזרחי מדינת ישראל משלם, אולם יש אנשים שמשלמים אותך במלואם, ויש אנשים שזכאים לאי אילו הטבות שיכולות להקל על גובה המעמסה של התשלומים. כחלק מהאוכלוסיות, גם עולים חדשים זכאים לקבל החזר מס, אז בואו נבדוק איך בדיוק אפשר לעשות את זה. עולה חדש? כך תקבל החזר מס – בואו נצא לדרך.

 

החזר מס לעולה חדש – כי אם אפשר להקל עליו קצת, אז למה לא?

בתור התחלה, נוכל להגיד שלא מעט עולים חדשים אינם מודעים כלל לזכאותם לקבל החזר מס, ולכן הם מוצאים את עצמם תובעים בתוך מערבולת של תשלומים לכל מיני גורמים, ונותרים בסופו של דבר עם מעט מאוד הכנסות שמהן הם יכולים להנות. בזמן שההתאקלמות גם ככה קשה, חשוב להבין שהנושא של החזר מס לעולים חדשים יכול לעזור להם מאוד, ואם אתם מכירים עולים חדשים או אתם בעצמכם עולים חדשים – בואו לבדוק את כל מה שמגיע לכם לקבל בחזרה.

 

בואו נתחיל מההתחלה – מיהו עולה חדש?

על מנת לקבל החזר מס ונקודות זיכוי, העולה החדש צריך לענות על ההגדרות שאותן פקודת מס הכנסה הגדירה מראש. מדובר כאן על אנשים שמחזיקים בתעודת עולה או אשרת עולה, או זכאים לקבלת תעודה או אשרה שכזו. כמו כן, גם תושבים חוזרים יכולים להחשב בתור עולים חדשים, לדוגמה. לעומת זאת, אנשים שבוטלה האזרחות הישראלית שלהם מסיבות כאלו ואחרות, אינו יחשב בתור עולה חדש.

 

הכירו את סעיף 35 לפקודת מס הכנסה: נקודות זיכוי לעולים חדשים

אז מה צריך לדעת כדי לקבל החזר מס ונקודות זיכוי? סעיף 35 לפקודת מס הכנסה מגדיר בדיוק את הזכויות המגיועת לעולה החדש. מרגע שהעולה החדש מגיע ארצה, הוא זכאי לרבע נקודת זיכוי בכל חודש, עבור 18 החודשים הראשונים מרגע העלייה.

אחרי 18 החודשים הללו, במשך 12 חודשים נוספים יהיה זכאי העולה החדש לשישית נקודת זכות בכל חודש. לאחר מכן, במשך שנים עשר חודשים נוספים, זכאי העולה החדש ל-1/12 נקודת זיכוי. בסך הכל, מדובר כאן על זכאות לנקודות זיכוי עבור עולה חדש במשך תקופה של 42 חודשים מלאים.

 

מה קורה עם עולים חדשים שאינם קיבלו נקודות זיכוי?

במקרים שבהם עולים חדשים לא מימשו את זכותם לקבלת נקודות זיכוי, ושילמו מיסים משל מצבם היה רגיל לחלוטין, הם יהיו זכאים להחזר מס בגין התשלומים המלאים ששילמו. כדי לקבל החזר מס, כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי, ובדיוק בשביל זה כדאי להכיר את חברת הגנה פיננסית – החזרי מס. החברה תלווה אתכם לאורך כל הדרך, עד אשר תקבלו את החזר המס שמגיע לכם לקבל. בהצלחה!

החזרי מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הכל על חברת היי בוב
כללי
הכל על חברת היי בוב

בסביבה העסקית הדינמית של ימינו, ניהול יעיל של משאבי אנוש ממלא תפקיד חיוני בהנעת הצלחה ארגונית. היכנסו ל-היי בוב, חברה חדשנית שמשנה את שיטות העבודה המסורתיות של משאבי אנוש עם

לחיצת יד
טיפים פיננסים
המדריך להתנהלות מול המסלקה הפנסיונית

בשנים האחרונות, משרד האוצר הקים מספר פלטפורמות המקילות על ההתנהלות הפיננסית של אזרחי המדינה. בין פלטפורמות אלו ניתן למנות את הר הכסף, הר הביטוח וכמובן המסלקה הפנסיונית. המסלקה הפנסיונית מציעה

שעון ומטבעות
הלוואות
מה זו הלוואה חוץ בנקאית?

תחום ההלוואות הוא תחום מגוון ורחב, אפילו אם אתם נשארים בתוך מסגרת הבנק. קיימים סוגים רבים של הלוואות, אשר יש לכל אחד מהם השלכות שונות, מטרות שונות ויתרונות שונים. אבל