יורם דובובסקי מסביר למי מתאים קורסי ייעוץ ארגוני וכמה זמן הוא נמשך

המבנים הנוכחיים של ארגונים וחברות, גופים ציבוריים ועסקים, הם לא תמיד מבנים ארגוניים שנבנו מתוך מחשבת תחילה. כלומר, עם הזמן, המבנה של הארגון נוצר כתוצאה מהתנהלות העובדים, סוג הניהול, כישורי העובדים ועוד.

קורס ייעוץ ארגוני מתאים עבור אנשים שמרגישים שיש להם ראייה מערכתית רחבה, הכוללת את היכולת לייעץ לארגונים ולסייע בנושאים רבים ושונים, שמשתנים גם מתחום לתחום. לעיתים, אחת הסיבות שעסק כלשהוא צועד במקום, היא הסיבה של מבנה ארגוני כושל או מבנה ארגוני שלוקה בניהולו והתנהלותו העסקית. בדיוק בנקודה זו, מגיע יועץ ארגוני ומאבחן את מצב הדברים. יועצים ארגוניים מוודאים נושאים כמו מערך ייצור ושיווק של עסק או ארגון, מערכי תפעול, תזרים כספים וסוגי הוצאות, סיוע בניהול כלכלי של ארגון ועסק, ליווי בפיתוח העסק ועוד רבות.

פגישה

מה בעצם עושה יועץ אסטרטגי לארגון?

אופי עבודתו של יועץ ארגוני משתנה ממקרה למקרה, וניתן לאתר יועצים ארגוניים העוסקים בנושאים פיננסיים בעיקר, יועצים ארגוניים העוסקים בייעוץ ניהולי בלבד ועוד. קורס ייעוץ אורגני מלמד את היועץ העתידי לאבחן עסקים וארגונים, גופים ללא מטרת רווח ועוד.

במהלך האבחון, יועץ ארגוני מתבקש להגיש תוכניות עבודה מפורטות הכוללות מטרות ארגוניות, משימות וכל מה שצריך בכדי להביא לכך שהארגון יהיה במצב של נסיקה. קורס יועץ ארגוני מלמד את היועץ העתידי לספק שירות ייעוץ נקודתי, אך במהלך קורס הייעוץ הארגוני גם תלמדו לספק שירות ייעוץ לאורך טווח, שירות ייעוץ אסטרטגי למנהלים וכו'. בדרך כלל, כשמלווים ומייעצים ארגונית לדרג הניהולי, יש צורך בליווי לאורך תקופה מה, אך כמובן וכל מקרה לגופו. במהלך קורס יועצים ארגוניים לעסקים וארגונים, תלמדו גם נושאים הקשורים במשאבי אנוש והתנהגות ארגונית של עסק קטן וגדול, תיאוריות רבות הקשורות בניהול ארגון, דרכים בהן ניתן להתערב כלכלית בארגון ולייעץ פיננסית ועוד רבות. נוסף על אלו, קורס ייעוץ ארגוני גם כולל שיפור היכולות שלכם, כמו למשל היכולת של עריכת ראיונות, תלמדו כיצד לספק ביקורת בונה שאינה דורסנית, להגיש פידבק קורקטי, להגיש ייעוץ מקצועי וכדומה.

תואר שני בייעוץ ארגוני

סטודנט בקורס ייעוץ ארגוני ילמד כיצד להתערב בארגון הן ברמה הפרטנית והנקודתית והן ברמה הארגונית. כיום, יועצים ארגוניים נדרשים כמעט בכל מערכת המכבדת את עצמה ואת תהליכי העבודה שלה. לרוב, חברות גדולות מעסיקות יועצים ארגוניים כשכירים, אך ניתן לאתר תעסוקה בתחום זה גם בתור פרילנסים. אם אתם מרגישים שיש לכם את היכולת להוביל שינוי ולתמוך בארגונים תוך מתן ייעוץ וליווי קפדני, זכרו שהקורס נועד לפתח לכם את היכולות הללו.

אתם לא אמורים להתחיל את הקורס כשאתם כבר "מנהיגי עולם דגולים". עם הזמן, אתם תפתחו את הכישורים החבויים בכם. תואר שני בייעוץ ארגוני אורך כשנתיים לרוב. מאמר זה נכתב בשיתוף יורם דובובסקי מומחה בייעוץ ארגוני לכל סוגי העסקים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית הרוס
ביטוח
ביטוח רעידת אדמה: הכר את הפוליסה

ביטוח רעידת אדמה נועד לשמור על הנכס שלכם מפני פגיעה באסון, אשר רבים מהמומחים צופים כי הוא עשוי להגיע בכל רגע – רעידת אדמה עוצמתית. רעידת אדמה חזקה תוביל להרס

אישה עם דף וכסף
מיסים
זכאות להחזרי מס לפי גיל, מין ותושבות

אם היינו מספרים לכם שאי שם מתחבאים כספים שמגיעים לכם בחזרה הייתם מאמינים? בין אם כן ובין אם לא, כדאי שתכירו את המושג הבא – החזר מס. אם אתם מרימים

מדיניות מס
מיסים
מדיניות מס ורווחה חברתית באמריקה

מדיניות מס ורווחה הן מנגנונים מורכבים המעצבים את הנוף הכלכלי של ארצות הברית. מדיניות זו משמשת כלים מכריעים עבור הממשלה לייצר הכנסות תוך מתן תמיכה ליחידים ולמשפחות נזקקות. במאמר אינפורמטיבי