מי שהתנסה בכך יודע.
מכירת דירה היא פרויקט לכל דבר ועניין, אשר דורש מחויבות לתהליך, השקעה וגם גישה אסטרטגית מתאימה.
לא מעט מוכרי דירות מאבדים קונים פוטנציאליים עקב התנהלות לא נכונה עם הנכס העומד למכירה.
בכתבה הבאה נציג 5 טעויות נפוצות בעת מכירת הדירה שכדאי להימנע מהן.
עיניים גדולות
קביעת המחיר של הבית היא מרכיב מהותי במכירה מוצלחת. מצד אחד לא נרצה לפרסם את הבית במחיר נמוך מדי, שכן אז נאבד עליו כסף. מנגד, חשוב לא פחות לא לפרסם את הנכס במחיר אסטרונומי שאינו תואם את הנעשה בשוק. פרסום הבית במחיר גבוה מדי מרחיק רוכשים וגורם לפערים גדולים בין שני הצדדים אשר מונעים את התממשות העסקה.
אם אינכם בטוחים מהו המחיר הנכון עבור הנכס שלכם מומלץ לבדוק עסקאות קודמות שנעשו באזור, לחפש מידע רלוונטי במאגרי ידע נגישים או להתייעץ עם מומחים בתחום, כמו למשל המקצוענים בנדל"ן.
לדבר אל לב הקונה
טעות קריטית ונפוצה בעת מכירת דירה היא דיבור לא אסטרטגי עם הבאים להסתכל. כאשר מגיעים רוכשים פוטנציאליים חשוב לא להתיש אותם בפרטים שהם יכולים לבדוק בעצמם (לא צריך למשל להסביר להם היכן השירותים, בדיוק בשביל זה הם באו להסתכל). הדיבור עם הרוכשים צריך להיות שיווקי וכזה עם "ערך מוסף" – מידע מוצלח על הנכס שאי אפשר להשיג נטו מהסתכלות. עם זאת, חשוב לשמור על אמינות ולענות על שאלות הקונים בצורה הכנה והטובה ביותר שאתם יכולים – זה יעזור לכם לבנות תדמית של מוכרים מהוגנים וגם ינעים לכולם את התהליך העסקי הלא קל לעיתים.
אין דבר כזה נקי מדי
הגעה של מתעניינים לדירה הנמכרת היא רגע קריטי. בשלב זה הבית צריך להיות מוכן כמו בתצוגה על מנת למקסם את ההתלהבות והעניין של המסתכלים. לכן חשוב מאוד להשקיע לפני בוא הרוכשים ולדאוג לחזות נעימה ונקייה. בית מלוכלך או מבולגן יוצר באופן אוטומטי תחושה סלידה אצל אנשים רבים וגורם להם לרצות להימנע מחתימה על עסקה.
ללא שקרים או שקרים לבנים
אמת בפרסום הוא ערך חשוב בכל תחום, ועל אחת כמה וכמה במכירת דירה. אם תיאורי הנכס בפרסומים השונים חוטאים לאמת, סביר להניח שהרוכשים הפוטנציאליים יעלו על זה ולא ירצו לחתום על עסקה עם גורם לא אמין. לכן מוטב להימנע מראש מכך ולפרסם את הדירה רק עם נתונים אמיתיים לגביה.
פרסום פרסום פרסום
פרסום הוא נדבך עיקרי במכירת הדירה מכיוון שהוא האמצעי שלכם להגיע אל המתעניינים בקניית דירה. לכן חשוב להפיץ את הדירה שלכם בכל המדיות הרלוונטיות. כדאי לא להסתפק בבמה אחת, מרכזית ככל שתהיה בעיניכם, ולנסות להגיע ללקוחות דרך כמה אמצעים מגוונים, כגון רשתות חברתיות, משרד תיווך, לוחות יד שנייה ועוד.