המדריך להתנהלות מול המסלקה הפנסיונית

בשנים האחרונות, משרד האוצר הקים מספר פלטפורמות המקילות על ההתנהלות הפיננסית של אזרחי המדינה. בין פלטפורמות אלו ניתן למנות את הר הכסף, הר הביטוח וכמובן המסלקה הפנסיונית. המסלקה הפנסיונית מציעה למבוטחים, למבטחים ולמעבידים שלל שירותים אשר מקלים על ההתנהלות אל מול החסכונות שלכם. כדי להבין כיצד להתנהל אל מול המסלקה הפנסיונית, יש להכיר את השירותים המוצעים בה. נכיר את השירותים ואת דרך ההתנהלות.

 

שירותי המסלקה הפנסיונית

המסלקה הפנסיונית אשר הוקמה על ידי משרד האוצר, בשיתוף עם חברת "סוויפטנס", מציעה שלל שירותים ומידע הנוגע לעולם הפנסיות, קופות הגמל ופוליסות הביטוח. השירותים במסלקה התרבו עם הזמן וכיום באמצעות מסלקה פנסיונית זו ניתן להגיע לשירותים רבים המכסים כמעט את כל הדרוש בעולם הפנסיה והביטוח. נסקור בקצרה את השירותים השונים.

 

1.     מידע למבוטחים

השירות הראשון אשר ניתן לקבל במסלקה הפנסיונית הוא שירות קבלת מידע אודות החסכונות הפנסיונים שלכם. בעבר הלא – רחוק במיוחד, עובדים נהגו לעבוד באותו מקום עבודה במשך שנים רבות. ניתן היה למצוא עובדים רבים אשר עבדו באותו מקום עבודה לאורך כל שנותיהם בשוק העבודה. עבורם, מציאת מידע אודות החסכונות הפנסיונים הייתה פשוטה למדי.

מנגד, כיום, עובדים נוטים להחליף מקומות עבודה רבים. מוביליות זו בשוק העבודה יוצרת מציאות בה החסכונות הפנסיונים שלנו פזורים במקומות רבים. כתוצאה מכך, קשה לדעת מה המצב בכל החסכונות הפנסיונים שלכם, היכן הם מצויים וכדומה. במסלקה הפנסיונית תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש.

 

2.     מידע לסוכני ביטוח

המסלקה מציעה שירותי מידע גם לסוכני הביטוח. באמצעות שימוש במסלקה, סוכני הביטוח יוכלו להיות במעקב אחר המצב בחשבונות של לקוחותיהם ולקבל מידע אודות קופות הגמל, החסכונות והביטוחים שלהם. מידע זה יקל על עבודתם.

 

3.     הפקדה והעברת כספים

השירות השלישי המוצע במסלקה הוא שירות הפקדת כספים בחסכונות על ידי סוכנים או החוסכים עצמם. כמו כן, ניתן להעביר כספים מקופה לקופה.

 

4.     תקשורת עם המבטחים

דרך המסלקה הפנסיונית, יוכלו החוסכים ליצור קשר עם המבטחים בקופות הגמל, החסכונות הפנסיונים או בפוליסות הביטוח. תוכלו לבקש ביצוע פעולות שונות ועוד דרך הפלטפורמה.

 

5.     הפרשת פנסיה לעובדים

לבסוף, הפלטפורמה אף מציעה שירות למעסיקים של הפרשת כספים לפנסיות העובדים שלהם. במקום לפעול דרך הסוכנויות השונות, יוכלו המעבידים להפריש ישירות דרך המסלקה הפנסיונית.

 

התנהלות מול המסלקה

ההתנהלות מול המסלקה הינה מקוונת ופשוטה. תוכלו להיכנס באמצעות תעודת זהות אל המערכת ולבחור את השירות הרצוי. יש לציין כי השירותים השונים עולים כסף ומשך הביצוע של כל שירות משתנה, בהתאם לסוג השירות. המחירים וזמני הביצוע כולם קבועים בחקיקה ולאחרונה אף עברו תיקונים בחוק המפחיתים במקצת את התשלומים למסלקה הפנסיונית.

 

לסיכום

לסיכום, המסלקה הפנסיונית הינה כלי של משרד האוצר המאפשר לכם להיות במעקב על הפנסיה שלכם ולבצע פעולות הקשורות אליה. ההתנהלות מול המסלקה פשוטה ונוחה, נעשית באופן מקוון ובמחירים נוחים.

מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לטייל בחו"ל
עריכת דין
טיפים למניעת פציעות בזמן נסיעה לחו"ל

נסיעה לחו"ל היא חוויה מרגשת ומעשירה המאפשרת לנו לחקור תרבויות חדשות, להתמכר למטבחים מגוונים וליצור זיכרונות מתמשכים. עם זאת, בתוך ההתרגשות, חשוב לתת עדיפות לבטיחות ולרווחה שלנו. היבט אחד שלעתים

אשת מקצוע
כללי
מה תפקידן של חברות ייעוץ עסקי?

בעולם העסקי, מאז ומתמיד, היה עולם תחרותי מאוד, בו לא הרבה חברות ועסקים שורדים את השינויים במבנה השוק, בטכנולוגיה, בחברות המתחרות והצעותיהן וכולי'. תחום הייעוץ העסקי נחשב בשוק ככזה התורם

משחק פוקר
עריכת דין
האם ארגון משחק פוקר נחשב עבירה פלילית?

במדינות שונות ברחבי העולם, הסטטוס המשפטי של ההימורים כולל פוקר, משתנה מאוד ומשקף עמדות תרבותיות שונות, מסגרות משפטיות ומדיניות אכיפה. בעוד שפוקר כמו גם משחקים אחרים, משוחק באופן חוקי בתחומי