מה עושים כאשר לווה המשכנתא נפטר?

כשאדם מגיש בקשה לבנק לקבלת משכנתא, זה סימן שהוא הצליח לגייס הון גדול מספיק על מנת לרכוש דירה בישראל, תוך הסתייעות בבנק. ישראלים רבים לוקחים משכנתא על מנת לרכוש דירה במדינת ישראל, כאשר מה שעומד לנגד עיניהם הוא שיפור מצבם ומצב המשפחה שלהם.

משכנתא יכולה להשפיע במשך עשרות שנים על הלווה, שנדרש להחזיר אותה, אך מה קורה כאשר הלווה נפטר? כל מה שצריך לדעת בנושא הזה – במאמר הבא.

 

הלוואת משכנתא

הלוואת משכנתא היא סוג מסוים של הלוואה שמציעים הבנקים ללקוחות שלהם. בנוגע להלוואת אחרות, משכנתא היא הלוואה שרק בנק יכול להציע. ישראלים רבים משתמשים בהלוואה הזאת, המצריכה גיוס הון בגובה של 25% ממחיר דירה כלשהי, על מנת לרכוש דירה בישראל.

אנשי מקצוע שונים כמו עורך דין או יועץ משכנתאות יכולים לסייע לכם בתהליכים של לקיחת המשכנתא, אך לאחר מכן אתם נשארים עם חובת החזר למשך שנים רבות מאוד. פטירה של הלווה היא דבר ריאלי. הלווה יכול לקחת משכנתא כאשר מצבו הבריאותי תקין, אך לאבד את חייו בתאונה או כתוצאה ממחלה פתאומית.

 

ביטוח משכנתא

הבנקים מתכוננים בצורה חכמה לרגעים הללו. הבנקים הם בסופו של דבר גופים פיננסים. אומנם מדובר על גופים פיננסים חזקים במיוחד, אך השיקול שלהם הוא עדיין כספי. הבנקים נותנים הלוואות, כמו משכנתא, רק כשהם משוכנעים שהלקוח יוכל לעמוד בהתחייבויות שלו ולהחזיר את הסכום הכספי שלווה. לכן, הבנקים מציבים תנאי ללווי משכנתאות – בטחו את המשכנתא שלכם, באמצעות שני ביטוחים: ביטוח דירה וביטוח חיים.

 

האותיות הקטנות

ביטוח חיים הוא הביטוח שרלוונטי במקרים הללו. כאשר אתם מבטחים את המשכנתא שלכם עם ביטוח חיים, הלווה של המשכנתא הוא מי שמבוטח למעשה, על מנת שאם יקרה לו משהו, לבנק יהיה ערבות על החזרת הכסף שנלווה על ידי חברת הביטוח עצמה. בכל מקרה, חשוב לשים לב לאותיות הקטנות ולראות האם חברת הביטוח מתחייבת להחזיר גם תשלומי ריבית פיגורים וקנסות.

 

התנהלות מול הגוף המבטח

הגופים שיכולים להציע לכם ביטוח משכנתא אלו חברות הביטוח כמובן, אך גם הבנקים יכולים להציע לכם ביטוחים כאלה. לכן, דעו מראש שאתם תצטרכו להתנהל מול הגוף המבטח שלכם במידת הצורך וקחו זאת בחשבון כשיקול בבחירת הגוף המבטח.

 

הגשת מסמכים

על מנת להפעיל את ביטוח החיים במקרה בו הלווה נפטר, על המפעיל להגיש מסמכים ייעודיים לגוף המבטח. המסמכים הבסיסיים ביותר הם תעודת הפטירה של הלווה, יחד עם צילום תעודת הזהות שלו.

 

מקרים מיוחדים

ישנם מקרים מיוחדים, בהם הביטוח כבר עשוי להיות פג תוקף בזמן שהלווה נפטר. במקרים הללו מומלץ לפנות אל עורך דין ולהתייעץ איתו בנוגע למקרה הפרטי שלכם, על מנת לגבש דרך פעולה שתטיב עימכם.

יועץ משכנתאות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחזור משכנתא
משכנתאות
3 טיפים למחזור משכנתא

לאחר שמצאנו את הנכס המתאים לנו והתייעצנו עם יועץ משכנתאות מומחה שסידר לנו את הלוואת המשכנתא המשתלמת ביותר, נראה כי כעת כל מה שנותר לנו הוא לשלם את יתרת המשכנתא

הר הכסף להחזיר כסף אבוד
כספים ומימון
האם כדאי לכם לפנות אל הר הכסף?

זוכים שלפני כמה שנים עשיתם חיסכון עם הוראת קבע שאליו אתם מעבירים מידי חודש לא מעט כסף? אם כך, בוודאי הרעיון של היותכם בעלי חיסכון כלשהו מרגיע ומשמח אתכם. יש

דולרים
טיפים פיננסים
מה כרוך בפתיחת עוסק מורשה?

אם אתם מעוניינים לפתוח עסק מסוים, וודאי תשמחו לגלות שיש סוגי עוסקים שונים. הרעיון הזה די פשוט כשבוחנים אותו – מכיוון שלא כל עסק זהה לעסק אחר, מבחינת רווחיות צפויה

כללי
החזרי מס במדינת ישראל

רוב האנשים שעובדים בתור שכירים בכלל לא מודעים לכך שאולי מגיעים להם החזרי מס. העניין הוא שאנחנו קמים בכל בוקר לעבודה, בכל עשירי לחודש מקבלים משכורת ומהתשלום כבר יורדים כל