ביטוח בריאות וטיפול שיניים

ככלל, מערכת הבריאות בישראל נחשבת לאחת הטובות והמתקדמות בעולם. יחד עם זאת, אתם לעיתים עשויים למצוא את עצמכם ממתינים זמן מממושך עד לקבלת טיפולים שונים. מצב זה הביא רבים מן הישראלים לרכוש ביטוח בריאות פרטי, בנוסף לזה הבסיסי, הניתן להם מקופת החולים בסבסוד של המדינה.

ביטוח בריאות פרטי מאפשר להשלים את השירותים שלא ניתנים מאת מערכת הבריאות הציבורית וכמו כן, הוא גם מאפשר לקבל טיפולים במהירות רבה יותר. בכלל זה, פוליסות לביטוח שיניים מכסות טיפולי שיניים שונים, שלא ניתן לקבל מסל הבריאות הבסיסי שניתן מאת המדינה וחלקן אף מכסות טיפולי שיניים שמבוצעים בחו"ל.

בביטוח בריאות לשיניים יש סבירות גבוהה למימושו, יותר מאשר ביטוחים פרטיים אחרים, מאחר וטיפולי שיניים נצרכים על ידי אנשים רבים, שסובלים מבעיות שיניים ולכן נאלצים לשלם כספים לא מעטים כדי לטפל בהן. במקרים אלה, ביטוח בריאות לשיניים עשוי לתת מענה בכך שהוא מסבסד את מרבית טיפולי השיניים וגם את היקרים שבהם, כך שהמבוטח יכול ליהנות מטיפולים שונים בתמורה לפרמיה חודשית בעבור הצטרפות לביטוח.

 

אילו כיסויים ניתנים על ידי הפוליסה?

פוליסות בריאות פרטיות של טיפולי שיניים מקנים כיסויים שונים, אך הדבר תלוי בסוג הפוליסה שרכשתם וסוגי הטיפולים שהיא כוללת. בנוסף, קיימות פוליסות שכוללות שילוב של כמה סוגי טיפולי שיניים. למעשה, פוליסות טיפולי שיניים נבדלות אחת מהשנייה לפי סוגי הטיפולים שהן מעניקות, באופן הבא:

  1. טיפולי שיניים משמרים – פוליסה הכוללת טיפולים מסוג זה, מעניקה למבוטח טיפולי שיניים שוטפים שמטרתם לשמור על בריאות השיניים ולמנוע בהן נזקים. נכללים בזה גם בדיקת שיניים ראשונית, צילומים לשיניים, עזרה ראשונה, סתימות, ניקוי אבן ועוד.
  2. טיפולי שיניים משקמים – פוליסה הכוללת טיפולים אלה מעניקה למבוטח טיפולי שיניים שמסייעים להחלמת השן והם כוללים גם: ניתוחי חניכיים, זכאות לשיניים תותבות וטיפולים עבורן, בניית כתרים ועוד.
  3. טיפולים פריודונטליים ואורתודנטיים – פוליסה מסוג זה מזכה את המבוטח בניתוחי חניכיים, צילומים מיוחדים, סדים ועוד, אולם, ברוב הטיפולים מסוג זה, נדרשת השתתפות עצמית מסוימת מהמבוטח, מאחר ומדובר בטיפולים יקרים יותר מאשר הטיפולים המשמרים והמשקמים.

 

כיצד ניתנים כספי הביטוח?

ככלל, התגמולים הכספיים להם זכאי המבוטח במקרה הצורך, ניתנים מחברת הביטוח ע"י כיסוי הוצאות הטיפול בפועל. כיסוי זה ניתן עד לתקרת הסכום שנכתבה בפוליסה, מה שאומר, שאם המבוטח בחר בטיפול שיניים מסוים, שסכומו עולה על התקרה שניתנה בפוליסה, יהיה עליו להשלים את ההפרש מכספו.

לרוב, חברות הביטוח אמורות להציע למבוטח מרפאות ו/או רופאי שיניים שעובדים בהסדר יחד עם חברת הביטוח ולפיכך, סבסוד הטפולים ניתנים עבור טיפולים שמתבצעים אצלם.

 

משך תקופת הפוליסה וביטול בטרם עת

תקופת ביטוח פרטי של טיפולי שיניים קצובה בד"כ למשך 6 – 3 שנים, בהתאם לתנאי הפוליסה. יחד עם זאת, אם מבוטח מחליט לבטל באמצע, בטרם הסתיימה תקופת הפוליסה, חברת הביטוח זכאית לדרוש ממנו החזר כספי, בהתאם לזמן הנותר עד סוף תקופת הפוליסה ובהתאם לתגמולים הכספיים שהוא קיבל בעבורה.

באתר של אבנר ביטוחי בריאות תוכלו לקבל מידע חיוני נוסף לגבי פוליסות בריאות ואף לקבל הצעת אטרקטיבית להצטרפות לביטוח פרטי עם תנאים אטרקטיביים.

רופאת שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עו"ד הטרדות מיניות
עריכת דין
מה החוק למניעת הטרדה מינית אומר?

החוק נועד להגן על כבודו של אדם, חירותו ופרטיותו ומתוך רצון לקדם שוויון בין המינים. קורבנות הטרדה יכולים להגיש תביעה אזרחית בנוסף למסלול הפלילי. החוק מתאר התנהגויות המהוות הטרדה ואת

ביטוח משכנתא ראשית
נדל"ן
עשה ואל תעשה בביטוח המשכנתא

באם אתם בעלי נכס, לוודאי תרצו להיות שקטים ובטוחים כי נכסיכם מוגנים. במקרה של נזק לנכס, כתוצאה מפגעי מזג האוויר, על מנת לא להישאר חסרי כל, וכן על מנת שיהיה

השקעות אלטרנטיביות – מה הן ולמי הן?

מי שמתעניין קצת בתחום ההשקעות והמסחר, בוודאי הבחין בעובדה שבשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר בעיתונאות הכלכלית בישראל על "השקעות אלטרנטיביות". למעשה, ככל שהשוק יותר "דובי" – כלומר יורד –

מאזניים
כללי
ישות משפטית – ההשפעה על החברה

כל חברה שלפי החוק יש לה את היכולת להיות בעלת זכויות וחובות משפטיות, נחשבת לישות משפטית. ישות משפטית מאפשרת לחברה לבצע את כל הפעולות הבסיסיות שנדרשות עבור ביצוע עסקים וניהול