השקעות אלטרנטיביות – מה הן ולמי הן?

מי שמתעניין קצת בתחום ההשקעות והמסחר, בוודאי הבחין בעובדה שבשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר בעיתונאות הכלכלית בישראל על "השקעות אלטרנטיביות". למעשה, ככל שהשוק יותר "דובי" – כלומר יורד – נדמה שאנחנו את צמד המילים הללו יותר. הצופה מן הצד יכול היה לחשוב, שהשקעות אלטרנטיביות הן פתרון הקסם המושלם.

אבל מה זה בכלל השקעות אלטרנטיביות? מה היתרונות של השקעות אלטרנטיביות, ומה החסרונות של השקעות כאלה? והאם יכול להיות שמתאים לכם להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות? על כל השאלות הללו ננסה לענות בטקסט. בנוסף, ננסה להביא עוד מידע רב, מעניין ומחדש בנושא השקעות אלטרנטיביות.

 

מה הן השקעות אלטרנטיביות

השם של ההשקעות אלטרנטיביות מעיד, למעשה, על המהות שלהן. השקעות אלטרנטיביות הוא שם כולל לאפיקי השקעה שאינם אפיקי ההשקעה המסורתיים והמקובלים. אם באפיקי השקעה קלאסיים נמצא השקעות במניות, באגרות חוב או בפיקדונות בנקאיים, הרי שבאפיקי השקעה אלטרנטיביים נמצא דברים מעט שונים.

כך למשל, אדם המעוניין להשקיע את כספו באפיק השקעה אלטרנטיבי יוכל למצוא את מבוקשו במיזם P2P – הלוואה בין אישית או בין עסקים. דוגמאות נוספות להשקעות אלטרנטיביות הן קרנות גידור, נדל"ן או קרנות תשתיות. למעשה מדובר בכמעט על נכס שאינו נסחר בבורסה.

 

מה היתרונות והחסרונות של השקעות אלטרנטיביות

כמו כל דבר בחיים, גם להשקעות אלטרנטיביות יש יתרונות – ולצידם גם חסרונות. בין היתרונות של השקעות אלטרנטיביות תוכלו למצוא את העובדה שמדובר אפיק השקעה בעל תנודתיות נמוכה יחסית. בנוסף, השקעות אלטרנטיביות הופכות להיות רכיב חובה בכל תיק השקעות, הודות לעובדה שהן מאפשרות פיזור סיכונים טוב.

השקעות אלטרנטיביות מסוימות אף יקנו לכם אפשרות לקבלת דיבידנדים. יחד עם זאת, להשקעות אלטרנטיביות יש גם חסרונות, וחשוב להיות מודעים לכך. לדוגמא, הכסף שאתם שמים באפיקי השקעה אלטרנטיביים הוא פחות נזיל. קחו למשל את תחום הנדל"ן – גם אם תרצו למכור דירה כלשהי שבבעלותכם, לא תוכלו למצוא קונים מהיום למחר.

 

למי מתאימות השקעות אלטרנטיביות

עד השנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות היו נחלתם של גופי השקעה הגדולים כמו בנקים ובתי השקעות. אולם, אחרי משבר הסאב-פריים בשנת 2008 עלה צורך מהשטח לאפיקי השקעה נוספים למשקיעים הפרטיים והקטנים. השקעות אלטרנטיביות היוו – ועדיין מהוות – פתרון מושלם שעונה על הצורך לגמישות, הרחבת ההיצע ואפשרויות הבחירה.

יחד עם זאת, אין זה אומר שמשקיעים פרטיים שאין להם מספיק ידע או ניסיון בניהול תיק השקעות יכולים להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות לבד. השקעות אלטרנטיביות מתאימות לכל מי שרוצה לגרום לכסף שלו לעבוד בשבילו, אבל לא רוצה להיכנס לעולם של המסחר בבורסה.

 

סיכום

לסיכום, יש בתחום ההשקעות האלטרנטיביות מקום לכולם. שימו לב שהטקסט וכל האמור בו אינם מהווים תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי, ואין לראות בו שיווק פיננסי מכל סוג. אם אתם רוצים לשמוע עוד על השקעות אלטרנטיביות – פנו לאיש מקצוע.

צנצנת עם מטבעות מחשבון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיפוץ מקיף לבניין
ביטוח
איך תמ"א 38 עוזרת להוזיל את הביטוח

בניינים רבים במדינת ישראל הם בניינים ישנים מאוד. באיזור המרכז מי שבעיקר מתגורר בבניינים הישנים האלו הם אנשים מבוגרים שרגילים למקום הקבוע שלהם וכן סטודנטים או חבר'ה צעירים שהגיעו מהצפון

תמ"א 38
נדל"ן
3 טעויות נפוצות בעת תמ"א 38

תכנית מתאר ארצית 38 היא שורה של חוקים ותקנות התכנון הרלוונטיים לשורה של מבנים, ובעיקר מבני מגורים, ברחבי הארץ. המטרה היא לחזק מבנים כדי להגביר את עמידותם בפני רעידות אדמה

גריל גז
כללי
האם יש גריל גז מותאם למרפסת?

הגעתם להחלטה לרכוש גריל גז למרפסת? מזל טוב, הגיע הזמן לבצע סקר שוק ולבדוק איזה גריל גז למרפסת מתאים עבורכם. לא כל גריל מתאים לתנאי חוץ, אבל חלק מהחברות ייצרו