איך תמ"א 38 עוזרת להוזיל את הביטוח

בניינים רבים במדינת ישראל הם בניינים ישנים מאוד. באיזור המרכז מי שבעיקר מתגורר בבניינים הישנים האלו הם אנשים מבוגרים שרגילים למקום הקבוע שלהם וכן סטודנטים או חבר'ה צעירים שהגיעו מהצפון או מהדרום לאיזור המרכז בשביל לימודים או עבודה, ובאיזורי הצפון והדרום מתגוררות גם המון משפחות בבניינים הישנים הללו. בשנים האחרונות תכנית תמ"א 38 מתחילה להפיץ את עצמה על ידי המון קבלנים ברחבי הארץ, ונשאלת השאלה איך תמ"א 38 עוזרת להוזיל את הביטוח. אז בואו וננסה לבדוק ביחד במאמר הבא את השאלה המסקרנת הזו.

 

איזה ביטוח יש לבניינים?

אז כששואלים איך תמ"א 38 עוזרת להוזיל את הביטוח, חשוב קודם להבין שקיימים כל מיני סוגי ביטוחים של בנייני מגורים. אחד מהסוגים האלו הוא ביטוח רעידות אדמה, שמבטיח כיסוי לתכולת הבית וכן לנזקים שייגרמו בתוך הבית ומחוץ לבית.

נשאלת השאלה איך תמ"א 38 עוזרת להוזיל את הביטוח, והתשובה עליה כרגע נשארת די מעורפלת. בחודש יולי של שנת 2018 נערכה בדיקה של "ממון" בנושא, שבה ניתנה תשובה לפיה גם אם הבניין ישן ובין אם הבניין חודש על ידי תכנית תמ"א 38 – מחיר הביטוח יישאר זהה או לפחות קרוב בשוויו.

 

איך תמ"א עוזרת להוזיל את הביטוח

כן, התשובה הזו היתה די תמוהה היות וברור שעלותו של ביטוח רעידות אדמה עבור בניין מגורים חדש שעומד בתקן רעידות האדמה אמורה להיות זול יותר מאשר ביטוח רעידות אדמה עבור בניין מגורים ישן שאינו עומד בתקן רעידות האדמה. אולם כרגע כך נראים פני הדברים.

 

מה המשמעות של כל הדבר הזה?

המשמעות של העניין הזה היא די פשוטה וקצת מאכזבת עבור תושבי הבניינים החדשים או המשופצים – במקרה של רעידת אדמה חזקה עלולים בעלי הדירות החדשות בבניינים החדשים או המשופצים לסבסד את בעלי הדירות הישנות, היות והבניינים הישנים חשופים יותר לפגיעה. זאת בנוסף לעובדה שרבים האנשים שבכלל לא טורחים לעשות ביטוח רעידות אדמה לבניין שלהם, זאת בשל המחיר הגבוה שלו וכן בעקבות ההסתמכות (הלא הגיונית, אם אתם שואלים אותנו) שלהם על "יהיה בסדר".

 

ביטוח שווה כל סכום במקרה וקורה משהו

אז נכון, ביטוח נועד למקרה שמשהו קורה ולא למשהו קונקרטי כמו רכישה בקופת חולים כללית מדרסים שפותרת בעיה קיימת. אבל תאמינו לנו שאם הדבר שאולי עלול לקרות אכן יקרה – אתם תודו על הרגע שבו רכשתם ביטוח ואפשרתם לעצמכם להיות מכוסים בדיוק ברגע הזה.

כן, זה אולי יוריד לכם כמה מאות שקלים בחודש שיכלתם לנצל לדברים אחרים, אבל תאמינו לנו שהמחירים האלו בסוף שווים את זה במידה ובאמת משהו קורה. חשבו על זה – במקום כמה מאות שקלים על ביטוח, אתם עלולים להוציא מאות אלפי שקלים במקרה וקורה משהו ואין לכם ביטוח.

בית בשיפוץ

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דירוג אשראי
זכויות וחובות
איך בי די איי משפיע עלינו?

בתחום הפיננסים והעסקים בישראל קיים כלי משמעותי הממלא תפקיד מכריע בהערכת היציבות הכלכלית ופוטנציאל הצמיחה – דו"ח BDI. דו"ח זה נוצר על ידי BDI Code, חברה העוסקת באספקה של מידע

שלט וורוד
כללי
מזגן נייד להשכרה לאורחים שמגיעים הביתה

האקלים החם במדינת ישראל הינו מוכר וידוע לכולנו. לצערנו, החום הכבד ששורר ברחבי הארץ אינו מאופיין רק לתקופה אחת בשנה- ואנו עשויים לפגוש אותו כל עת. בחודשים החמים של השנה-

מחזור משכנתא
משכנתאות
3 טיפים למחזור משכנתא

לאחר שמצאנו את הנכס המתאים לנו והתייעצנו עם יועץ משכנתאות מומחה שסידר לנו את הלוואת המשכנתא המשתלמת ביותר, נראה כי כעת כל מה שנותר לנו הוא לשלם את יתרת המשכנתא