4 דברים שחובה להכין לקראת פינוי בינוי

הבניינים הישנים הפכו בשנים האחרונות למפגע בטיחותי ואף אסתטי וכפועל יוצא מכך, קמים פרויקטים רבים של התחדשות עירונית וביניהם פרויקט "פינוי

בינוי", אשר כשמו, מאפשר הריסת מבנים ישנים ובניית בנייני מגורים חדשים.

אם אתם גרים במתחם העתיד לעבור פרויקט כזה, כדאי שתכירו את הדברים שחובה עליכם להכין לקראת פינוי בינוי

 

בניינים ישנים – מפגע בטיחותי ואסתטי

עם הזמן החולף והשנים העוברות, עולם הטכנולוגיה הולך ומתפתח, כשאחד התחומים המושפעים מכך הוא תחום הבנייה. לצד הבנייה המודרנית והמתקדמת המקיפה אותנו מכל עבר, ניתן לראות סביבנו בניינים רבים אשר נבנו לפני עשרות שנים, אשר מלבד המראה המוזנח שלהם, מהווים אף סכנה בטיחותית לסביבתם בכלל ולדרים בהם בפרט.

כך, בניינים אלו, אשר נבנו בשיטות בנייה ישנות ומעצם טבעם חשופים באופן מתמיד לפגעי מזג האוויר, עלולים לסבול מבעיות של קילופי קירות, סדקים, אריחים רופפים, רטיבויות, עובד ועוד, בעיות אשר גם במידה ויטופלו כראוי, עלולות לצוץ שוב ושוב ולרמז בצורה ברורה כי עייפות החומר הכריעה את הבניין.

 

התחדשות עירונית

מתוך הבנה כי בניינים ישנים אלו מהווים סכנה בטיחותית בעיקר, אך גם פגיעה אסתטית, הפוגעת בערך השכונה בכלל וערך הדירות בפרט, החלו לקום בשנים האחרונות פרויקטים רבים להתחדשות עירונית, בין אם ביוזמת העיריות ובין אם ביוזמת הדיירים עצמם, כשהמטרות העיקריות הן – חידוש הבניין על תשתיותיו הישנות ותוספת בנייה למגורים.

בין המגמות הבולטות ליישום תהליכי התחדשות עירונית נמצאים שדרוג ושיקום מתחמים קיימים, ניצול הקרקע באמצעות בנייה לרוחב ולגובה ופרויקט הדגל המפורסם, אשר זכה לשם פינוי בינוי.

 

פינוי בינוי – כיצד התהליך מבוצע?

בבסיסו של פרויקט זה, עליו חתומים דיירי הבניין, או המתחם, נמצא תהליך הריסת בתי המגורים הישנים ובנייה מחודשת של בנייני מגורים חדשים, בעלי תשתיות מתקדמות ומודרניות. תהליך זה מאפשר למעשה שימוש יעיל יותר בקרקע, הן מבחינת ניצול השטח לבניית דירות נוספות והן מבחינת המראה החדש והמודרני התורם לעליית ערך השכונה והדירות בסביבה.

לאחר שהדיירים התקשרו עם יזם מסוים, הם לרוב יקבלו פיתרון לדיור חליפי במהלך הריסת הדירות הקיימות, בדמות שכר דירה לתקופה מוסכמת, או מגורים בדירות אחרות של הקבלן, כשבסופו של התהליך הם מקבלים דירה חדשה בשטח זהה, או גדול במעט מהדירה הישנה שלהם.

 

מה חובה להכין לקראת פינוי בינוי?

אמנם נראה כי מדובר בתהליך רווחי ביותר עבור הדיירים הקיימים, אך באמצעות הקפדה על הדברים הבאים תוכלו להבטיח שאכן התהליך יהיה רווחי ומשתלם עבורכם:

  1. רישום זכויות – בעלי הנכס חייבים להסדיר את רישום זכויות הדירה על שמם.
  2. הסרת עיקולים ושעבודים – ככל וקיימים עיקולי ו/או שעבודים, על בעל הנכס לפעול להסרתם בכדי לאפשר את ביצוע העסקה.
  3. הכנת ייפויי כוח – על בעל הנכס להכין ייפוי כוח תכנוני, ייפוי כוח קנייני, ייפוי כוח בנושא מיסוי וייפוי כוח לנקיטת צעדים נגד דיירים סרבנים.
  4. במידה והדירה מושכרת, דאגו כי הדייר יפנה את דירתו בזמן, אחרת תחויבו בתשלומי פיצויים ליזם ולכלל בעלי הדירות.

 

אתר בנייה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אייקון של כסף
כספים ומימון
השקעות נדל"ן לעומת השקעות בשוק ההון

משקיעים רבים מתלבטים בשאלה היכן כדאי יותר להשקיע. אנו כאן עם הצגה של שתי הדרכים בהן תוכלו להרוויח הכי הרבה כסף – נדל"ן ושוק ההון. השקעה בנדל"ן – קל ומשתלם

שטרות
הלוואות
3 יתרונות בחישוב הלוואה מראש

הדבר החשוב ביותר בלקיחת הלוואה היא היכולת שלכם להבין מהם תנאים טובים עבור הלוואה, מה ההלוואה הטובה ביותר עבורכם מצבכם הפיננסי וכמובן בסופו של דבר, לקחת אותה. מתי לקוחים הלוואה?

קופת חיסכון
טיפים פיננסים
האם שכיר צריך לדווח על הכנסה נוספת?

זה לא סוד שרבים מתקשים להתקיים כלכלית ממקור הכנסה אחד בלבד. בעידן בו חלות עלינו חובות כלכליות אינסוף כאזרחים, כאנשי משפחה וכגורם מכלכל, כל שאפשר לעשות זה לחשוב על דרכים

בדק בית
נדל"ן
החשיבות שבבדיקת בדק בית

תמיד חלמתם על פינה משלכם, דירה יפה במקום נחמד כדי לגדל בה ילדים או לנהל חיים שקטים, לזכות בתשואה יפה מהשכרתה ולהשאיר משהו לנכדים. הדבר האחרון שאתם חולמים עליו הוא