האם שכיר צריך לדווח על הכנסה נוספת?

זה לא סוד שרבים מתקשים להתקיים כלכלית ממקור הכנסה אחד בלבד.

בעידן בו חלות עלינו חובות כלכליות אינסוף כאזרחים, כאנשי משפחה וכגורם מכלכל, כל שאפשר לעשות זה לחשוב על דרכים בהן נוכל להגדיל את ההכנסות ולהיטיב את איכות החיים שלנו.

מקור ההכנסה הנוסף יכול להיות מגולם בעבודות שונות ומשונות, בין אם בעבודות בהן העובד נשכר על ידי חברה ואז הוא בסטטוס של שכיר, ובין אם בעבודות בהן הוא מתנהל כעצמאי או כפרילנסר.

מי שעובד כשכיר במקום העבודה המרכזי שלו לא צריך לדווח באופן שוטף לרשויות המיסים על הכנסותיו, אלא יש גורם מטעם החברה שעושה זאת במקומו.

השאלה הנשאלת היא, מה קורה כאשר לשכיר ישנן הכנסות נוספות? האם הן מחייבות דיווח על הכנסה נוספת? יצאנו לבדוק ואלו הממצאים.

 

עקרון יסוד ראשי- כל הכנסה חייבת במס

על פי החוק במדינת ישראל, כל הכנסה שהיא חייבת במס. המשמעות היא שהשכיר אכן יצטרך לדווח על הכנסותיו הנוספות, ואופן הדיווח יהיה תלוי בסוג העסקתו. במידה ובמקום עבודתו הנוסף הוא יעסוק כשכיר גם כן, מי שתהיה עליו החובה לדווח על ההכנסה לרשויות המיסים הוא גורם מטעם החברה, כך שהשכיר לא יצטרך להתעסק כלל בנושא. לעומת זאת, במידה והעובד יועסק במקום עבודתו הנוסף כעצמאי או לחלופין כפרילנסר, אז יהיה עליו לבחור כיצד להתנהל. הדרך הסטנדרטית והמקובלת היא לפנות לשלושת הרשויות הרלוונטיות (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס ערך מוסף- מע"מ), ולפתוח תיק מול כל אחת מהן. כמו כן, העובד יצטרך לשכור רואה חשבון או יועץ מס שיתפעל עבורו את הקשר למול הרשויות, וכן להיות בבקרה על דו"חות שמוגשים מדי שנה. מאחר וההתנהלות הזו היא תובענית ודורשת לא מעט זמן והתעסקות בירוקרטית, פותחה בשנים האחרונות דרך נוספת יעילה יותר.

 

מעמד העצמאי שכיר- חסכון של זמן ובירוקרטיה

כמענה לכל מה שכרוך בפנייה ישירה לרשויות המיסים, הוקמו בשנים האחרונות חברות ייעודיות שנותנות שירות לעצמאיים. אותן החברות יצרו מעין מעמד ביניים, הקרוי גם עצמאי שכיר. מטרת החברות הללו היא להקל על ההתעסקות הבירוקרטית ועל האינטראקציה המרובה מול רשויות המיסים, לאפשר לעצמאיים להתנהל מולן כמו שכירים לכל דבר ועדיין לקבל את שכרם כחוק. החברות הללו מנפיקות את החשבוניות עבור העובד, וממירות אותן בסוף חודש לתלושי שכר.

 

למי מתאים שירות החברות הייעודיות?

שירות החברות הייעודיות מתאים בעיקר למי שיש לו הכנסה נוספת כעצמאי (פרילנסר בפרט), אשר רוצה להבטיח את קבלת השכר לו הוא זכאי תוך מינימום התעסקות בירוקרטית ואפס בזבוז זמן. השירות מתאים במיוחד עבור שליחים, מורי ספורט, מרצים במוסדות אקדמאיים, אינסטלטורים ושאר עובדי כפיים. למעשה, השירות רלוונטי לכל מי שנדרש להוציא חשבונית עבור מקורות ההכנסה שלו.

 

שעון ומטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מטבעות
מיסים
3 מקרים בהם תהיו פטורים ממס הכנסה

ישנם מקרים שאנשים לא מודעים אך הם זכאים לפטור ממס הכנסה. אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר אחת ולתמיד, ולהרחיב על המקרים בהם אנשים זכאיים לפטור ממס הכנסה.   פטור

לפני ואחרי
נדל"ן
3  דברים שחייבים לבדוק לפני שקונים דירה

אתם חושבים שהגיע הזמן לקנות דירה? מתלבטים איך נכון יהיה לעשות זאת? אם כך, כדאי שתדעו שיש לא מעט פרטים ונקודות שצריך לבדוק. לכן כדאי שתעיינו במאמר שהכנו עבורכם, כי

שעון ומטבעות
טיפים פיננסים
כמה מרוויח סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי?

מיהו סוכן ביטוח פנסיוני? סוכן ביטוח פנסיוני הוא בעל המקצוע האחראי על מכשירי הפנסיה של לקוחות החברה או הסוכנות, יודע להתאים עבורם את התנאים המתאימים והמיטיבים ביותר עבורם ובאופן עקיף

מוצרי ברביקיו וגריל
כללי
איך למצוא מוצרי ברביקיו וגריל במחירי outlet

מוצרי ברביקיו וגריל יכולים להיות יקרים, אך ישנן דרכים למצוא אותם במחירים טובים יותר. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לחפש מוצרי  outlet- על כך במאמר הבא.   מהו  ?outlet Outlet