חישוב תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונת עבודה היא עניין קשה. אתם נמצאים במצב שבו גם נפגעתם בצורה פיזית וגם כלכלית. אחרי התאונה, אתם לא יכולים לעבוד כפי שעבדתם קודם לכן, או שאתם מושבתים בכלל מלעבוד. כך, כתוצאה מכך שנפגעתם פיזית, גם הפרנסה שלכם עלולה להיפגע. במאמר הבא נציג לכם מהם סוגי התביעות שניתן להגיש לביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה, ואיך מחשבים מה אתם עתידים לקבל בהתאם לכך.

 

דמי פגיעה וחישובם

דמי פגיעה הם התשלום שתקבלו עבור כל יום שבו אתם נשארים בבית ולא עובדים. כאשר חוויתם תאונת עבודה, ברמה בינונית ומעלה, אתם מושבתים מהיכולת לעבוד למשך תקופה. באותה התקופה, הביטוח הלאומי משלם לכם על אי היכולת לעבוד, שהיא אובדן כושר עבודה.

זאת, כמובן לאחר מילוי הטפסים הנדרשים והגשת תביעה לביטוח הלאומי. דמי הפגיעה מחושבים לפי 75% מסך השכר שקיבלתם, בממוצע של שלושת חודשי העבודה האחרונים שעבדתם בהם, לחלק ב-90 ימים. התוצאה היא מה שתקבלו עבור כל יום בו אתם שוהים בבית ולא מסוגלים לעבוד.

 

קצבת נכות וחשובה לפי אחוזי הנכות

תאונת עבודה יכולה להיות לפעמים כזו שמשנה את החיים. מי שנפגע ברמה חמורה, יגיש טפסים לביטוח הלאומי בבקשה לתבוע לקצבת נכות. כאן נדרשת עזרה של עורכי דין מקצועיים, כמו למשל עורכי דין פייפר כהן שיסייעו לכם להגיש את כל הטפסים הנדרשים ולעבור את הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

לאחר הוועדה, ייקבעו אחוזי נכות מסוימים. אם הם מתחת ל-9% – הנפגע לא יהיה זכאי לתשלומים נוספים מהביטוח הלאומי. בין 10%-20% – הנפגע יקבל מענק חד פעמי. מעל 20% של נכות – הנפגע יהיה זכאי לתשלום של קצבה חודשית.

 

סכום מענק חד פעמי וקצבת נכות

מי שנקבעו לו בין 10%-20%, זכאי למענק חד פעמי. סכומו של המענק, יהיה שווה לקצבה החודשית כפול 43. במידה ואחרי מתן המענק יעלו אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע, ויעברו את 20% אחוזי הנכות, הנפגע יהיה זכאי לקבל גם קצבה חודשית. במצב כזה, סכום המענק העודף ינוכה מסך הקצבה.

את החישוב לקצבת הנכות החודשית, מפחיתים מהסכום שהיה מקבל הנפגע לו היה בעל 100% נכות. לדוגמה, כאשר הנפגע קיבל 25% נכות מהוועדה הרפואית, החישוב לקצבה ייעשה כך: 75% מהשכר הממוצע של שלושת החודשים האחרונים, כפול 25% נכות.

 

החמרה של המצב

ישנם מקרים בהם לאחר זמן מה חלה החמרה במצב הרפואי. במידה ונקבעו לכם אחוזי נכות לצמיתות, עדיין עלולה להיות החמרה במצב הרפואי שלכם. מי שחווה מקרה שכזה, רשאי ויכול להגיש תביעה של החמרת מצב רפואי למוסד הביטוח הלאומי.

מכאן, תיקבע מחדש דרגת הנכות של הנפגע, כל עוד עברו עד 6 חודשים מהקביעה האחרונה לדרגת הנכות. עבור כך, יצטרך הנפגע להצטייד בתעודה רפואית, שמאשרת החמרה במצב בעקבות תאונת העבודה.

תאונת עבודה ביטוח לאומי

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופת חיסכון
טיפים פיננסים
האם שכיר צריך לדווח על הכנסה נוספת?

זה לא סוד שרבים מתקשים להתקיים כלכלית ממקור הכנסה אחד בלבד. בעידן בו חלות עלינו חובות כלכליות אינסוף כאזרחים, כאנשי משפחה וכגורם מכלכל, כל שאפשר לעשות זה לחשוב על דרכים

בית
טיפים פיננסים
מה זה מיסוי מקרקעין ומי צריך לשלם אותו

מיסוי מקרקעין הינו תחום פשוט עם כמה סעיפים שיש להכיר וחשוב מאוד לדעת לעומק במידה ואתם עומדים לקראת מכירה או קנייה של נכס. אם אתם עומדים בפני החלטה כזו העוסקת