מה זה מיסוי מקרקעין ומי צריך לשלם אותו

מיסוי מקרקעין הינו תחום פשוט עם כמה סעיפים שיש להכיר וחשוב מאוד לדעת לעומק במידה ואתם עומדים לקראת מכירה או קנייה של נכס. אם אתם עומדים בפני החלטה כזו העוסקת בנכס שלכם או בנכס העתידי שלכם אל תשכחו לקחת בחשבון את מיסוי המקרקעין שמוטל על שני הצדדים. הוסיפו לקרוא בכדי לקבל עוד מידע בנוגע למיסוי מקרקעין ומי צריך לשלם אותו.

 

חוק מיסוי מקרקעין

חוק מיסוי מקרקעין הינו חוק שנכנס לתוקפו בשנות ה – 60, מאז עבר הרבה מאוד גלגולים ושינויים שנכנסו לתוקף. חוק זה למעשה עוסק במיסוי של הקנייה והמכירה ומגדיר את התשלום ששני הצדדים צריכים לשלם. מיסוי זה מורכב משניים: מס שבח ומס רכישה. אנשים שעומדים בפני מכירה או קנייה מאוד רוצים למהר לרשום את הנכס שלהם בלשכת רישום המקרקעין והלעביר את הכספים, אך רק לאחר תשלום מס מקרקעין ניתןן לרשום את הנכס סופית.

 

מהו מס רכישה ?

מס רכישה מתייחס לתשלום המיסים שאנו צריכים לשלם למדינה במידה ורכשנו דירה או נכס מסחרי. מס זה נגזר מערך הרכישה וכן גם משתנה מנכס לנכס. כאשר מדובר על דירת מגורים, שיעור המס מדורג לפי ערך הדירה בעוד כאשר מדובר על נכס מסחרי גובה המס הינו קבוע ועומד על שישה אחוזים. בכל – 16בינואר מתעדכנת מדרגת המס ברכישת דירת מגורים. סעיף נוסף שיש להכיר הוא – יש לשלם את תשלום המס עד 50 יום ממועד החתימה על ההסכם וזאת ישירות למס הכנסה.

 

מהו מס שבח ?

מס שבח מתייחס לתשלום המיסים שאנו צריכים לשלם למדינה כאשר אנו מוכרים דירה או נכס. מס השבח מוטל על רווח ההון שעשינו בעת מכירת זכות המקרקעין. אם קנינו דירה במחיר מסוים והיא עלתה עם השנים בסכום נוסף של כסף, המס נגזר 25% על ההפרש, על הרווח שלנו מהדירה. במידה ולא נגזר רווח על רכישת הדירה ועלות הדירה ירדה, לא נגזר מס שבח. ההגיון הוא על כך שהרווח שנעשה מהדירה הוא הכנסה ולכן חייבים עליה במס. במקרה של מס שבח ישנם הרבה הקלות מס שניתן להשיג ומומלץ מאוד להתייעץ עם מומחה.

 

לסיכום

גם אם אתם מוכרים וגם אתם קונים דירה אין ספק שיש להבין את הסעיפים שממנו מורכב חוק מיסוי המקרקרעין בישראל. עם זאת, הוא כל שנה משתנה ומתעדכן ויש לשים לב לשינויים שחלים בו עם הזמן. ישנם אנשי מקצוע מנוסים מאוד שמתעסקים עם מיסוי, אם זה רואה חשבון או מומחה להשקעות ונכסים. מומלץ להעזר במידה ויש בידכם מס נכסים או התנהלות מורכבת יותר. במידה ואתם לא חשים בנוח עם בירוקרטיה אל תהססו וקחו לכם ייעוץ, לחצו כאן.

צנצנת ומטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח משכנתא ראשית
נדל"ן
עשה ואל תעשה בביטוח המשכנתא

באם אתם בעלי נכס, לוודאי תרצו להיות שקטים ובטוחים כי נכסיכם מוגנים. במקרה של נזק לנכס, כתוצאה מפגעי מזג האוויר, על מנת לא להישאר חסרי כל, וכן על מנת שיהיה

שטרות של יורו
טיפים פיננסים
כמה מס תצטרכו לשלם על השכרת נכס מסחרי?

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים מקולגות שלנו סכומים שונים של תשלומי המס שהם מפרישים בעקבות העובדה שהם משכירים נכס מסחרי. בעקבות ההבדלים המשמעותיים בין הסכומים שצוינו בפנינו, החלטנו לצאת ולבדוק באופן

מדיניות מס
מיסים
מדיניות מס ורווחה חברתית באמריקה

מדיניות מס ורווחה הן מנגנונים מורכבים המעצבים את הנוף הכלכלי של ארצות הברית. מדיניות זו משמשת כלים מכריעים עבור הממשלה לייצר הכנסות תוך מתן תמיכה ליחידים ולמשפחות נזקקות. במאמר אינפורמטיבי