מתי נוכל לקבל החזר מס?

על פי החוק קיימים פרמטרים מגוונים שמאפשרים לשכירים לקבל החזר מס עקב תשלום מיותר בשנים שעברו. ישנם עילות רבות שמאפשרות בקשת הגשה להחזר מס, כאשר לעיתים החזר המס יכול להיות אף כמה שנים אחורה. כל מה שרציתם לדעת על החזר מס ולא היה לכם את מי לשאול.

 

אילו שכירים זכאים להחזרי מס?

החזרי מס לשכירים באשקלון נפוצים כמו בכל עיר אחרת. למעשה החזרי המס נפוצים דווקא בשכירים בשונה מעצמאיים, כיוון ששכיר לא תמיד מעדכן את מקום עבודתו בשינויים שמתרחשים בחייו ולעיתים יש להם השפעה ישירה על נקודות זיכוי המס וזכאויות נוספות. מסיבה זו, מידי שנה רשות המיסים מקבלת מיליוני ₪ מיותרים, אשר מיועדים להחזרי מס, רק שלא תמיד יש להם דורש.

החזרי מס לשכירים באשקלון

פרמטרים שמומלץ לקחת בחשבון

לצורך החזרי מס לשכירים, ישנם פרמטרים חשובים אותם יוודא איתכם רואה חשבון באשקלון. מה לדוגמא? אם לא עבדתם לאורך כל שנת המס האחרונה או הייתם זכאים לדמי לידה, דמי אבטלה או מענק אחר מהמדינה, יכול להיות כי לשווא שילמתם מס גבוה שמגיע לכם החזר ממנו עבור כל שנת המס בה לא עבדתם באופן מלא.

 

מי זוכר את הקורונה?

בעת בדיקת החזרי מס לשכירים על ידי רואה חשבון באשקלון, יש העמקה מיוחדת בנישת שנות הקורונה. כולנו חווינו את שנות הקורונה המטלטלות הרוויות בחופשות ללא תשלום ובסגרים תכופים. לכל אותם ימים שלא מומשו בעבודה יש השפעה על הפחתת המס, ולא תמיד היא נלקחה בחשבון, כך שייתכן כי שילמתם לשווא מס מיותר לאורך שנות הקורונה והוא מגיע לכם בהחזר של אלפי שקלים מצטברים.

החזרי מס לשכירים באשקלון

בדיקת שכר לצורך החזרי מס לשכירים

כל אחד חווה שינויים בשכר לטוב ולמוטב. אבל לא כל אחד יודע, כי לשינויי השכר יש השפעות מכריעות גם על אחוזי המס והסכום הנגזר מהם. שכירים רבים חווים ירידת שכר או שכר חודשי משתנה, ועקב כך הם משלמים לשווא סכום גבוה ומיותר של מס, שיכול לחזור ישירות אל הכיס שלהם בעזרת בקשה להחזר מס מאת רואה חשבון.

 

גם למצב המשפחתי שלכם יש השפעה!

נולד לכם ילד למזל טוב בשנים האחרונות? אולי הילד שלכם לומד במוסד לחינוך מיוחד? למצב המשפחתי שלכם יש השפעה רבה על נקודות הזיכוי שמשפיעות על גובה המס שעליכם לשלם. אם היה שינוי משפחתי שלא דווח, ייתכן כי גם אתם זכאים להחזר מס על מס מיותר ששילמתם במשך השנים האחרונות.

 

לסיכום

ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על הזכאות להחזר מס, כאשר רק לרואה חשבון יש את הכלים והמיומנות לוודא את זכאותכם. מומלץ לגשת לרואה החשבון מוקדם ככל האפשר, כיוון שהזכאות הרטרואקטיבית על החזר מס, חלה רק עד שש שנים אחורה, וטיפול מהיר יאפשר לרואה החשבון לנצל עבורכם את כל סכום החזר המס שמגיע לכם.

החזרי מס לשכירים באשקלון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית הרוס
ביטוח
ביטוח רעידת אדמה: הכר את הפוליסה

ביטוח רעידת אדמה נועד לשמור על הנכס שלכם מפני פגיעה באסון, אשר רבים מהמומחים צופים כי הוא עשוי להגיע בכל רגע – רעידת אדמה עוצמתית. רעידת אדמה חזקה תוביל להרס

עורך דין מס
עריכת דין
למה צריך עו"ד מיסים אם לא מדובר בפלילים

כשאנשים שומעים את צמד המילים "עורך דין", יחד עם המילה "מיסים", הם עשויים מיד לחשוב על הקשרים שליליים, הקשורים למקרים פליליים של העלמות מס או דיווחים שקריים למס הכנסה. למעשה,