כיצד להשקיע חכם בעידן של ימינו

המהפכה הטכנולוגית פתחה בפני האדם הממוצע אפשרויות השקעה עצומות, והנגישה לו עולמות שהיו סגורים בפניו עד כה. אם בעבר הבורסה הייתה מנת חלקם של סוחרים מקצועיים בלבד, הרי שכיום השוק פתוח בפני כל אדם, ותהליך דומה התרחש במגוון אפיקי השקעה אחרים.

 

נצלו את עומס המידע

אחד הכלים החזקים ביותר בשוק ההשקעות הינו המידע. ידע על חברות, תהליכים, תאגידים, מגמות שוק, חוקים ועוד דברים רבים עשוי להתברר כשווה זהב. האינטרנט מאפשר לכל אדם נגישות לכמות מידע אינסופית, וכל שעלינו לעשות הוא לקרוא וללמוד כמה שיותר לפני כל מהלך.

הישארו מעודכנים בתנודות השוק ובכל מגמה חדשה המסתמנת בו, כך שתמיד תהיו צעד אחד לפני שאר השוק. את המידע הנדרש ניתן למצוא בבלוגים של משקיעים ידועים, אתרים ממשלתיים, אתר הבורסה, ועוד מקורות רבים נוספים.

 

הסתכלו אל העתיד ולא אל העבר

נטייה בעייתית של משקיעים היא ללמוד מן העבר ולהתמקד בו. כמובן שיש חשיבות גדולה להבנת אירועי העבר, אולם יש צורך בלנסות לחזות אירועים עתידיים – נסו לחפש מגמות ותהליכים עוד בראשיתם, ונסו להבין על אילו תחומים הם עתידים להשפיע.

למשל, המעבר מאנרגיה מתכלה לאנרגיה ירוקה כולל בתוכו השלכות עצומות על תחומים רבים. מכוניות חשמליות, קולטים סולאריים, בניה ירוקה ועוד תחומים רבים מושפעים מתהליך זה, ועליכם לנסות ולהבין איך להפוך את הידע הזה לכסף.

 

מחקר מקדים

לפני שאתם משקיעים במניות וודאו כי ניצלתם את המידע הקיים באינטרנט. בצעו מחקר מעמיק ומקיף על החברה – היקף הכספים שלה, רמת הניהול שלה, תוכניות לעתיד, יציבות בשנים האחרונות, מחקרים עתידיים – כל אלו יכולים לשמש ככלי בידיכם בבואכם להשקיע בחברה או תאגיד מסוימים.

 

היזהרו מרמאים

הנגישות הגדולה של עולם ההשקעות הולידה תופעה של הולכת משקיעים תמימים שולל, בדרכים רבות ומגוונות. התרחקו מכל השקעה המריחה לכם מסריח, או שמעלה בכם, חשד ולו הקל ביותר. אין ארוחות חינם – אם אין סיכון כנראה שאין גם רווח. ככל שהסיכון גדול יותר, כך פוטנציאל הרווח גדל, ולהפך. אם מישהו מציג לכם עסקה אשר אינה מקיימת את המשוואה הנ"ל – תתרחקו כמה שיותר מהר.

 

חלקו את ההשקעה

הימנעו מלהשקיע באפיק אחד בלבד, אלא חלקו את השקעותיכם במגוון סוגי השקעה: מניות, אג"ח, נדל"ן – בארץ ובחו"ל, קרנות נאמנות ומט"ח הן רק חלק קטן מרשימת ההשקעות האפשריות. השקעה במספר אפיקים מקטין את הסיכוי להפסד משמעותי וגורם לכסף שלכם לייצב את עצמו.

 

נצלו את הכפר הגלובלי

בעבר, שוק הנדל"ן בישראל היה נחשב להשקעה יציבה ובטוחה, אולם בשנים האחרונות, עקב עליית מחירי הדירות באופן חסר תקדים, החלו אנשים רבים לחפש אלטרנטיבות בהשקעות נדל"ן ברחבי העולם.

כמובן שהדבר דורש הבנה וידע בשוק המקומי, ויש באפיק זה סיכון מסוים, אולם כאשר מדובר על סכומים קטנים יחסית, הרי שמדובר באפשרות מצוינת. מחפשים השקעה בטוחה בארה"ב? ניתן לעשות זאת באמצעות חברות המכירות את השוק המקומי ויודעות להמליץ על נכסים ספציפיים המתאימים במיוחד עבורכם.

דולרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בדק בית
נדל"ן
החשיבות שבבדיקת בדק בית

תמיד חלמתם על פינה משלכם, דירה יפה במקום נחמד כדי לגדל בה ילדים או לנהל חיים שקטים, לזכות בתשואה יפה מהשכרתה ולהשאיר משהו לנכדים. הדבר האחרון שאתם חולמים עליו הוא

עסק
עסקים
4 אפשרויות למיקסום רווחים בעסק!

ניהול עסק זוהי משימה לא פשוטה. בין אם מדובר במאפייה, משרד עורכי דין או סטארט אפ חדש, קשה לבעלי עסקים למצוא דרכים להבדיל את עצמם מהתחרות ולמקסם את הרווחים של

החזרי מס לשכירים באשקלון
מיסים
מתי נוכל לקבל החזר מס?

על פי החוק קיימים פרמטרים מגוונים שמאפשרים לשכירים לקבל החזר מס עקב תשלום מיותר בשנים שעברו. ישנם עילות רבות שמאפשרות בקשת הגשה להחזר מס, כאשר לעיתים החזר המס יכול להיות