איך לבדוק אם אני מבוטח פעמיים על אותו ביטוח?

אם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הזו, סין שאכפת לכם מהכסף שלכם, הוא חשוב לכם ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם מנתבים אותו למקומות הנכונים ביותר. שאפו על כך! על פי נתונים שעלו מנתוני מערכת הר הביטוח עולה כי מעל 85% מהאוכלוסייה הישראלית משלמת מחיר יקר על כפל ביטוחי. ניתן למנוע מצב זה באמצעות בדיקת ביטוחים שגרתית. איך עושים את זה? על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע. אז בואו נתחיל. 

 

מה זה כפל ביטוחי?

מצב בו אתם משלמים על מספר ביטוחים זהים הוא מצב המכונה בשפה המקצועית ככפל ביטוחי. כאשר יש כפל ביטוחי, למרות שיש מספר ביטוחים לאותו מקרה ביטוחי, בהתרחש מקרה ביטוחי, המבוטח לא יוכל לקבל פיצוי גבוה יותר בשל כך, סכום הפיצוי יתחלק בין חברות הביטוח השונות וכך הוא מפסיד מהעניין, לא רק שהוא לא מקבל פיצוי גבוה יותר, הוא גם צריך להתנהל עם הבירוקרטיות של כל חברות הביטוח המבטחות אותו.

כל חברת ביטוח מנסה להטיל את האחריות ממנה והלאה וכך המבוטח הוא המפסיד הראשי. לא מעט אנשים נכנסים למצב הזה. לרוב מדובר בחוסר מודעות שמובילה לכך. כאמור, ניתן למנוע מצב כזה באמצעות בדיקת כפל ביטוחים שגרתית.

 

איך בודקים אם יש כפל ביטוחי?

כדי לבדוק אם אתם מבוטחים פעמיים באותו ביטוח, תצטרכו לבדוק את כל הביטוחים הקיימים על שימכם. לצורך כך תוכלו להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי ולהפיק את נתוני הביטוח הקיימים על שימכם במערכת, לאחר מכן יהיה חשוב להיכנס למערכת הר הכסף כדי לקבל מידע על הביטוחים הפנסיוניים הקיימים על שימכם, השימוש באתרים אלו הוא חינמי, תוכלו לקבל את המידע בקלות וכך, תוכלו להתחיל בעבודה האמיתית – להצליב נתונים ולבדוק אילו ביטוחים קיימים על שימכם והאם יש ביטוחים המכילים רכיבים זהים.

 

למה לפנות לבדיקה מקצועית?

אמנם בדיקה זו ניתנת לעריכה באופן עצמאי, אך מערכות הר הביטוח והר הכסף הן מערכות ממשלתיות שלא חפות מתקלות וכך לא מעט פעמים הנתונים לא מעודכנים עדיין, יש חברות ביטוח המחתימות לקוחות על אי העברת מידע וכך לא כל המידע הביטוי מתקבל. לכן פונים לסוכן ביטוח מקצועי ומוחה שיערוך בדיקת ביטוחים מקיפה ומקצועית.

הוא פונה אל חברות הביטוח ומבקש מהן את פירוט הביטוחים הקיים על שימכם, לאחר קבלת כל הנתונים הוא יודע לאתר בעין מקצועית את הביטוחים הכפולים, למרות שכל חברת ביטוח מכנה את הביטוחים שלה בשמות ייחודיים. זה יכול להיות ביטוח סיעודי שנרכש באופן פרטי אך הוא נרכש גם במסגרת ביטוח הבריאות.

בשורה התחתונה, אם תשאלו אותנו איך לבדוק אם אתם מבוטחים פעמיים על אותו ביטוח, ההמלצה תהיה לפנות לאיש מקצוע העוסק בתחום.

בדיקת כפל ביטוחים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לחיצת יד
טיפים פיננסים
המדריך להתנהלות מול המסלקה הפנסיונית

בשנים האחרונות, משרד האוצר הקים מספר פלטפורמות המקילות על ההתנהלות הפיננסית של אזרחי המדינה. בין פלטפורמות אלו ניתן למנות את הר הכסף, הר הביטוח וכמובן המסלקה הפנסיונית. המסלקה הפנסיונית מציעה

החזרי מס לשכירים באשקלון
מיסים
מתי נוכל לקבל החזר מס?

על פי החוק קיימים פרמטרים מגוונים שמאפשרים לשכירים לקבל החזר מס עקב תשלום מיותר בשנים שעברו. ישנם עילות רבות שמאפשרות בקשת הגשה להחזר מס, כאשר לעיתים החזר המס יכול להיות

לפני ואחרי
נדל"ן
3  דברים שחייבים לבדוק לפני שקונים דירה

אתם חושבים שהגיע הזמן לקנות דירה? מתלבטים איך נכון יהיה לעשות זאת? אם כך, כדאי שתדעו שיש לא מעט פרטים ונקודות שצריך לבדוק. לכן כדאי שתעיינו במאמר שהכנו עבורכם, כי